کاربردهایی از قهوه که نمی دانستید

میلیون ها نفر در سراسر جهان قهوه را نسبت به هر نوشیدنی دیگری ترجیح می دهند. در واقع ، گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد – اسپرسو ، با شیر یا بدون آن ، داغ ، یخ زده و… اما آنچه در این مطلب قابل توجه است کاربردهایی از قهوه است که احتمالا تا به حال نمی دانستید.

کاربردهایی از قهوه که نمی دانستید

بوی بد دست را از بین می برد

چه کسی می تواند در برابر بوی جادویی قهوه تازه مقاومت کند؟ آیا نمی خواهید هربار که کنار یک کافی شاپ می روید وارد شوید و بوی شگفت انگیز قهوه تازه دم کرده را استنشاق کنید؟ بنابراین برای از بین بردن بوی سیر یا پیاز از دستان خود از قهوه استفاده کنید، آن را به دست های خود بزنید و دست ها را به هم بمالید و بشویید.

قهوه را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید

قهوه جدا از بوی شگفت انگیز و طعم خوب ، فواید زیادی برای پوست دارد.

قهوه سلول های مرده پوست را از بین می برد و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان آنها خاصیت ضد چروک ایجاد می کند. این امر باعث می شود که قهوه یکی از بهترین محصولات برای پوست شما باشد. می توانید از قهوه روی صورت خود استفاده کنید یا آن را در ماسک های مختلف صورت امتحان کنید.

خوشبو کننده یخچال است

برای همه ما اتفاق افتاده است، یخچال را باز می کنید و از بوی نامطبوع متوجه می شوید که چیزی در آنجا خراب شده است. بوی شدید ماهی یا غذاهای تند بسیار بد است. چگونه مشکل را حل می کنید؟

قهوه به طور مؤثر با بوی نامطبوع در یخچال مبارزه می کند همانطور که بوی بد را از دستان شما برمی دارد. یک فنجان قهوه باقیمانده را در یخچال قرار دهید. قهوه بوهای قوی را جذب می کند و مشکل شما حل می شود.

کک را دور می کند

معلوم است که سگ شما نیز می تواند از قهوه بهره مند شود. به دلیل بوی قوی قهوه می تواند به عنوان یک روش خانگی برای دفع کک و از بین بردن این انگل های مکنده خون ناخوشایند از حیوان خانگی شما استفاده شود. بعد از اینکه سگ خود را حمام کردید ، آن را با قهوه دم کرده مالش دهید.

موها را تقویت می کند

قهوه دارای کاربردهای زیبایی زیادی است. می توانید آن را روی پوست خود امتحان کنید ، و روی مو نیز شگفت انگیز عمل می کند. نه تنها موهای شما را براق می کند بلکه کافئین نیز یک درمان عالی برای مقابله با ریزش مو است زیرا باعث تحریک رشد مو می شود.

باغچه شما را تقویت می کند

قهوه می تواند خاک باغ شما را با نیتروژن غنی و تغذیه کند. می توان از آن برای تهیه کمپوست استفاده کرد ، اما اطمینان حاصل کنید که مقدار قهوه از ۲۰٪ تجاوز نمی کند. در غیر این صورت کمپوست با قهوه بیش از حد غلیظ می شود و تأثیرات آن برای باغ شما منفی است. نسبت توصیه شده را به خاطر داشته باشید و قهوه را با کمپوست مخلوط کنید. این باعث بهبود خاک باغ شما می شود و همچنین می تواند برای گیاهان گلدان خود استفاده شود.

پوست شما را لایه برداری می کند

قهوه یک لایه بردار طبیعی عالی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. می توانید با مخلوط کردن قهوه (استفاده شده یا تازه) با مقداری روغن زیتون ، مخلوط کرده و پوست خود را لایه برداری کنید. این ترکیب را حدود ۱۵ دقیقه بگذارید و با آب گرم بشویید.

چوب ها را جلا می دهد

همچنین قهوه برای براق و تمیز کردن مبلمان چوبی بسیار مفید است.

به جای اینکه قهوه ها را دور بیندازید ، بگذارید تا خنک شود و با استفاده از پارچه ،روی وسایل چوبی بکشید این امر نه تنها مبلمان شما را براق می کند ، بلکه از طراوت و بوی قهوه در خانه خود نیز بهره مند می شوید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب