اثرات منفی پدربزرگ و مادربزرگ روی نوه ها

داشتن پدربزرگ و مادربزرگ های بسیار عالی است: شما می توانید در صورت نیاز به کمک های گاه و بیگاه فرزندان خود به آن ها اعتماد کنید. اما جنبه های غیر منتظره ای هم همیشه وجود دارد که می تواند برای رشد اجتماعی ، رفتاری و جسمی کودک منفی باشد.

اثرات منفی پدربزرگ و مادربزرگ روی نوه ها

ممکن است کودکان نافرمان شوند

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گرایش بیشتری به نوه ها دارند. آنها معمولاً نوه هایشان را بیش از آنچه که با فرزندان خود انجام دادند خوشحال می کنند ، حتی گاهی برعکس آنچه پدر و مادرشان انجام می دهند یا می گویند انجام می دهند. خطر خراب کردن نظم و انضباطی که کودک تا این لحظه به آن آموزش داده شده است وجود دارد و ممکن است کودک نافرمان شود.

ممکن است کودکان فعالیت بدنی کافی نداشته باشند

کودکان پر از انرژی هستند و برای رشد صحیح بدن و سالم بودن آنها باید دویدن ، پرش و بازی های پر جنب و جوش انجام دهند. غالبا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این زمینه مناسب نیستند، در اکثر فعالیت های خارج از خانه نمی توانند فرزندان را دنبال کنند. این ممکن است برای کودکان ناامید کننده باشد و ممکن است هنگام بازگشت به خانه ، احساس نیاز به حرکت کنند و مجبور شوند به خانه برگردند.

کودکان ممکن است زیاد غذا بخورند

اغلب پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به نوه های خود را بیش از حد غذا می دهند. مطالعات اخیر نشان داده است که بچه ها می توانند در نهایت دچار چاقی ، بهداشت نامناسب دندان یا حتی دیابت شوند زیرا پددربزرگ ها و مادربزرگشان آنها را به چربی ، شیرینی و غذاهای چرب عادت می دهند. آنها سعی می کنند نوه های خود را شادتر کنند ، اما ممکن است آسیب های جدی به سلامتی وارد کنند.

ممکن است مهارت های اجتماعی کودکان تضعیف شود

وقتی کودکان بیشتر وقت خود را با پدربزرگ و مادربزرگ خود می گذرانند ، آنها به اندازه کافی تحرک ندارند و با بچه های دیگر دوست نمی شوند. آنها تمایل دارند که از روابط همیشگی خود دور بمانند و از همسالان خود دوری کنند. درعوض ، کودکانی که در یک مهد کودک حضور دارند ، به دلیل داشتن مهارت های اجتماعی بهترو بیشتر ، مشکلات رفتاری کمتری دارند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب