علامت های افسردگی پس از زایمان

پس از ماه ها حمل نوزادان ، مادران جدید باید هیجان زده شوند تا سرانجام بچه های کوچک خود را در آغوش بگیرند. اما براساس مطالعات ، ۱۵٪ از خانم ها به دلیل افسردگی پس از زایمان از مادر شدن لذت کافی را نمی برند. این به افت سریع هورمون ها بعد از زایمان مرتبط است. از آنجایی که این افسردگی بدون درمان باقی مانده خطرناک است ، گاهی اوقات این امر به عهده اطرافیان آن ها است که بتوانند این علائم را شناسایی کنند و به مادرانی که از افسردگی پس از زایمان رنج می برند کمک کنند.

علامت های افسردگی پس از زایمان

_ احساس می کنند مادر خوبی نیستند

هر مادر خوبی نگران این است که آیا همه کارهایی را که ممکن است برای بچه های خود انجام دهد انجام می دهد یا نه. اما اگر شما یک مادر جدید را می شناسید که به نظر می رسد همیشه به توانایی خود در مادر خوبی بودن خوب شک دارد ، ممکن است دچار افسردگی شده باشد. او ممکن است فکر کند که  شکست خورده است.

_ از خانواده و دوستان دوری می کنند

کسی که افسردگی پس از زایمان را پشت سر می گذارد ، ممکن است حتی از عزیزان خود  هم دوری کند. آن ها فکر میکنند دیگران درک درستی از حالشان ندارند و به آن ها برچسب مادر بد بودن می زنند.

_علاقه گذشته اش را از دست می دهد

فردی که علاقه هایی مثل یوگا یا فیلم سینمایی داشته است ممکن است پس از زایمان حسی به این علایق نداشته باشد. گرچه ممکن است پس از زایمان ، فعالیت خود را از سر بگیرند ، اگر به وضوح از انجام کارهایی که قبلاً انجام می دادند لذت نبرند ، این می تواند دلیلی برای نگرانی باشد.

_اشتهای خود را ازدست می دهند/ زیاد غذا می خورند

پس از زایمان ، اگر یک زن تغییر قابل توجهی در اشتهای خود داشته باشد ، می تواند نگران کننده باشد. او نمی تواند اشتها داشته باشد و از خوردن غذا امتناع ورزد. در نتیجه ، او می تواند وزن زیادی از دست بدهد یا وزن زیادی به دست آورد ، که از نظر جسمی و روانی برای او سالخطرناک خواهد بود.

_ افکار منفی اش را به زبان می آورد

این شاید بارزترین نشانه همه مادرانی است که از افسردگی رنج می برد. ممکن است به ذکر حتی به شوخی درباره مرگ ، خودکشی یا صدمه زدن به شخص دیگری می پردازد ، باید جدی گرفته شود. این افکارممکن است زندگی فرد را به خطر بیندازد.

_ بیش از حد گریه می کنند

اگر زنی بیش از حد گریه کند ، به احتمال زیاد چیز دیگری در زیر سطح در جریان است. اگر سؤال کنید که چرا گریه می کنند ، ممکن است آنها دلیل این را که خودشان نمی دانند ، برای شما تعریف کنند.

_ نمی توانند بخوابند/ زیاد می خوابند

بدیهی است که الگوی خواب یک مادر با تولد نوزادش تغییر خواهد کرد. اما اگر زن خسته شده باشد ، اما اگر مادری خواب ندارد یا بیش از حد می خوابند یک علامت هشدار است.

_ زیاد عصبانی می شوند

گرچه والدین بودن برای یک نوزاد متولد شده می تواند استرس زا باشد.  زنی که به تازگی عنوان مادر را به زندگی جدیدی به دست آورده است ممکن است اضطراب و عصبانیت را بدون اینکه دلیلش را بداند تجربه کند.

_از دردهای مزمن رنج می برند

زنی که تازه انسانی را به دنیا آورده است، قطعاً دچار تحولات جسمی خواهد شد. با این وجود ، رنج از دردهای جسمی ، مانند سردردهای مکرر ، مشکلات معده و درد عضلات می تواند چیزی بیش از دردهای معمول بدن باشد. این ممکن است صدای فریاد بدن او باشد زیرا ذهن او خوب نیست.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب