اعلام رسمی توشیبا مبنی بر خروج از دنیای کامپیوتر و لپتاب

شرکت توشیبا که یکی از ابر تولید کننده ها در حوزه کامپیوتر است ،بطور رسمی اعلام نمود که از بازار لپتاب و کامپیوتر خارج شده است. این شرکت حدود ۳۵ سال در بخش کامپیوترها فعالیت می‌کند. توشیبا در این راستا ۱۹٫۹ درصد از سهام خود در برند لپ‌تاپ Dynabook را به شرکت شارپ واگذار نمود.

یکی از خبرهای پر سروصدا در سال ۲۰۱۸ نیز فروش ۸۰٫۱ درصد از سهم بخش تجارت کامپیوتر این شرکت به شارپ بود. این سهم در آن زمان به قیمت ۳۶ میلیون دلار فروخته شد. شارپ نیز پس از خرید این سهم، نام بخش تجارت کامپیوتر را به Dynabook تغییر داد. شارپ نیز در ژوئن سال جاری میلادی باقی مانده سهام بخش کامپیوتر (۱۹٫۱) توشیبا را خریداری کرد و معامله این شرکت با همتای ژاپنی خود بصورت نهایی شد.

آموزشگاه کامپیوتر

توشیبا یکی از فعالان عرصه کامپیوتر بود. این شرکت از اولین شرکت‌هایی به شمار می‌رفت که لپ‌تاپ‌های امروزی مورد استفاده ما را در دهه ۸۰ معرفی کرد. توشیبا با عرضه لپ‌تاپ‌هایی مانند سری Satellite ،Portégé و Qosmio موفق شد که در این بازار به شهرت زیادی دست پیدا کند.

اما با کاهش آمار فروش کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان و راهبردهای غلط شرکت، فعالیت شرکت توشیبا در بازار بشکلی سخت درامده بود. هم‌اکنون، رقابت در این بازار بین شرکت‌هایی مانند HP و Dell افزایش یافته است، ولی خوب، بازار کامپیوترهای شخصی مانند لپتاب به اندازه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها پر جاذبه نیست

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب