اسموتی هایی که با یبوست مبارزه می کند

داروهای طبیعی زیادی وجود دارد که به شما در مبارزه با یبوست کمک می کند. ما به شما چند اسموتی خوشمزه را آموزش می دهیم که می توانید در طول روز برای بهبود عملکرد روده و مبارزه با یبوست از آن استفاده کنید.

اسموتی هایی که با یبوست مبارزه می کند

اسموتی ها برای مقابله با یبوست بهتر از آب میوه هستند

آب میوه ها و اسموتی ها هر دو بسیار سالم هستند ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را برای شما فراهم می کنند. اما اگر می خواهید با یبوست مبارزه کنید ، باید اسموتی را انتخاب کنید. این به این دلیل است که آن ها حاوی فیبر حاصل از میوه هستند که در فرایند آبمیوه گم می شوند.

به همین دلیل اسموتی ها تاثیرگذارتر هستند و می توانید از آن ها برای صبحانه یا به عنوان میان وعده استفاده کنید.

شیرین کردن با عسل

اگر لازم است این اسموتی ها را کمی شیرین کنید ، شکر سفید را فراموش کنیدزیرا برای سلامتی شما سم است. یک شیرین کننده طبیعی را امتحان کنید که حاوی خاصیت ملین باشد. بهترین گزینه عسل است.

کفیر و آلوها

کفیر نوعی از ماست تخمیر شده است که تمامی مزایای ماست معمولی را با برخی از مزایای اضافی حفظ می کند. بدن ما می تواند راحت تر آن را هضم کند زیرا حاوی لاکتوز کمتری است و باعث تقویت باکتری های خوب روده می شود. می توانید آن را به صورت آماده تهیه کنید ، یا خودتان آن را با استفاده از شیر تخمیر تهیه کنید.

آلوها علاوه بر اینکه سرشار از کلسیم هستند و برای جلوگیری از پوکی استخوان عالی هستند و حاوی فیبر زیادی هستند. آلوها مدت ها به عنوان یکی از بهترین غذاها برای درمان یبوست شناخته شده اند. اگر می توانید سعی کنید شب قبل آنها را در آب خیس کنید.

جو و خرما

جو دوسر غنی از مخاط است. این نوعی فیبر است که حرکات سالم روده را تقویت می کند. برای این اسموتی می توانید از یک قاشق غذاخوری جو دوسر که چند ساعت در آب خیس شده است استفاده کنید.

خرما مانند اکثر میوه های خشک حاوی فیبر زیادی است و انرژی زیادی را تأمین می کند. به همین دلیل آنها یک انتخاب عالی برای اسموتی صبح شما هستند! جو دوسر بافت خامه ای را فراهم می کند ، در حالی که خرما شیرینی را اضافه می کند.

سیب و کیوی

سیب یک گزینه عالی برای درمان یبوست و اسهال است. راز در پوست آن است که حاوی بیشتر فیبرهای میوه است. اما اگر قصد استفاده از پوست را دارید ، سیب های ارگانیک بدون آفت کش را انتخاب کنید.

می توانید در این اسموتی از سیب خام استفاده کنید یا مدتی آن را بپزید. در همین حال ، میوه کیوی به دلیل خاصیت ملین بودن آن به طور سنتی بر روی معده خالی خورده می شود.

ماست و انجیر

اگر نمی توانید کفیر پیدا کنید ، ماست جایگزین خوبی است ، اگرچه به اندازه آن آنزیم های خوبی ندارد. شما باید سعی کنید طبیعی ترین ماست ممکن ، بدون افزودنی شیرین کننده ها ، قندها یا رنگ های مصنوعی و طعم دهنده ها را پیدا کنید.

انجیر ، چه تازه و چه خشک ، دارای فیبر زیادی است و به این اسموتی خوشمزه ، شیرینی طبیعی می بخشد.

فندق و تخم کتان

شما می توانید از آجیل های مورد علاقه تان برای درست کردن اسموتی هایی که به درمان یبوست کمک می کند استفاده کنید. فندق همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

بگذارید تخم های بذر کتان یک شب خیس شود تا مخاط آن آزاد شود. همچنین می توانید آب مورد استفاده برای خیساندن آنها را به اسموتی خود اضافه کنید.

برای هر اسموتی که درست می کنید باید یک مشت آجیل و یک قاشق چایخوری تخم کتان اضافه کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب