فشار خون خود را با این روش ها کنترل کنید

با هر ضربان قلب ، قلب شما خون را از طریق شریان های شما پمپ می کند. وقتی فشار هر ضربان قلب بیشتر از حد طبیعی باشد ، به این فشار خون گفته می شود. هنگام تلاش برای تعیین اینکه فشار خون بالا دارید ، باید دو روش را در نظر داشته باشید:

فشار خون خود را با این روش ها کنترل کنید

فشار سیستولیک به فشار هنگام ضربان قلب شما اشاره دارد.

فشار دیاستولیک فشار شریانی است که قلب بین ضربان ها قرار دارد.

فشار شریانی عادی ۸۰/۸۰ میلی متر جیوه است. شماره اول مربوط به فشار سیستولیک و دوم با فشار دیاستولیک است.

علل فشار خون شریانی

عوامل خاصی وجود دارد که بر فشار شریانی تأثیر دارد. برخی از آن ها با عادت های بدی که می توانید تغییر دهید مرتبط هستند ، از جمله:

_چاقی

_مصرف زیاد الکل

_یک رژیم غذایی با سدیم بالا

_استفاده از داروهای ضد بارداری

_یک سبک زندگی بی تحرک

با این وجود دلایل ژنتیکی نیز وجود دارد. طبق برخی مطالعات ، فشار خون بالا ارثی است. فشار خون بالا در مراحل اولیه علائمی را نشان نمی دهد، در نتیجه درصد بالایی از افراد مبتلا به این بیماری وجود دارند بدون اینکه از آن مطلع باشند

غذاهای طبیعی برای کنترل فشار خون بالا

بعضی از غذاها برای کنترل و کاهش علائم برخی بیماری ها عالی هستند. در این مقاله ، ما غذاهایی که فشار خون را کنترل می کنند را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب لیمو

احتباس مایعات هرگز نشانه ای مثبت نیست ، به خصوص اگر دچار فشار خون بالا هستید. لیمو از این نظر خواص فوق العاده ای دارد زیرا منبع بسیار مهمی از ویتامین C است. از این طریق به مبارزه با سموم و مواد تجمع یافته به دلیل ایجاد مایعات کمک می کند.

علاوه بر این ، آب لیمو قدرت ادرار آور و فیلترکننده دارد. این ماده حاوی مقادیر زیادی آب است که به عنوان ابزاری مناسب برای تصفیه ایمن و طبیعی بدن است.

برای سم زدایی و از بین بردن موادی که فشار خون را افزایش می دهد می توانید راهکار زیر را امتحان کنید.

۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

آب ۲ لیمو

هر دو ماده را بدون شیرین کننده مخلوط کرده و روی معده خالی مصرف کنید.

موز

خواص موز به خوبی شناخته شده است این میوه حاوی مواد مغذی زیادی است. آنها به دلیل محتوای بالای پتاسیم ، که به تنظیم فشار شریانی کمک می کند ، برجسته شده اند. همچنین ، اثر پرانرژی آن ها پس از هر روال ورزشی واقعا مفید است.

به همین سه دلیل ، توصیه می کنیم موز را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. بهترین کار این است که همچنین میزان سدیم در رژیم غذایی خود را کاهش دهید. این امر باید شامل اضافه کردن نمک کمتری به رژیم غذایی شما باشد ، اما همچنین مصرف غذاهای کمتر فرآوری شده نیز باید درنظر گرفته شود.

سیر

سیر یک ستاره در دنیای داروهای طبیعی است که برای درمان بی نهایت مشکلات تغذیه ای و ارتوپدی و سایر موارد بسیار مفید است.

در صورت فشار خون بالا ، سیر مزایایی برای باز شدن شریان ها و همچنین جلوگیری از ایجاد لخته های خون ایجاد می کند.

می توانید آن را به شکل قرص مصرف کنید ، سیر را به غذاهای خود اضافه کنید یا هر روز یک حبه سیر میل کنید ، بگذارید ۶ تا ۸ ساعت در یک لیوان آب خیس شود. می توانید آن را بگذارید تا یک شب خیس شود و صبح روز بعد آن را میل کنید.

روغن زیتون

از زمان مصر باستان ، فواید منسوب به زیتون و مشتقات آن در زمینه بهداشت بسیار مشهور بوده است. وقتی فشار خون بالا می رود ، روغن زیتون به عنوان یک تنظیم کننده طبیعی بدن عمل می کند و سرعت جریان خون را کاهش می دهد.

این چربی سالم از سه هزار ماده مختلف تشکیل شده است. برخی از قابل توجه ترین خواص آن این است که:

به جلوگیری از اکسیداسیون سلول کمک می کند.

تنظیم و کنترل بهتر دیابت.

کلسترول بد را کاهش می دهد (LDL)

هندوانه

هندوانه به دلیل توانایی آن در گسترش رگ های خونی یکی از بهترین مواد غذایی برای کنترل فشار خون است، همچنین خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

هندوانه همچنین L-citrulline و L-arginine را تأمین می کند. این دو اسید آمینه هستند که باعث تقویت عروق و تنظیم فشار شریانی می شوند.

به یاد داشته باشید بهترین نتیجه هنگامی اتفاق می افتد که منظم و دقیق باشید. این سلامتی شما است که در معرض خطر است، رژیم غذایی ضعیف فقط این وضعیت را بدتر می کند پس یک رژِیم غذایی سالم را برای خود داشته باشید تا از خطرات احتمالی دور بمانید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب