چگونه بر ترس از پرواز غلبه کنیم؟

ترس از مسافرت با هواپیما از آنچه فکر می کنید شایع تر است. از هر سه مسافر یک نفر ترس از پرواز دارد. به همین دلیل بسیاری از خطوط هوایی در بعضی کشورها دوره هایی را توسعه داده اند (بسیاری از آنها رایگان) تا مردم بتوانند با این ترس مقابله کرده و از ترس خود عبور کنند. ممکن است شما هراسی از پرواز (پرواز در هواپیما) یا ترکیبی از هراس های دیگر ، مانند کلاستروفوبیا (ترس از فضاهای بسته) یا آکروفوبیا (ترس از ارتفاعات) داشته باشید.

چگونه بر ترس از پرواز غلبه کنیم؟

ترس از پرواز به دلیل پیامدهای آن بیشتر از هر ترس دیگری مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از افرادی که ترس از پرواز دارند ، به مسافرت نمی روند، آن ها اقوامی را که در کشور یا قاره دیگری زندگی می کنند ملاقات نمی کنند. آنها به سفرهای شغلی نمی روند و این باعث می شود که آنها در کارخود پیشرفت نکنند.

اگرچه حمل و نقل هوایی امن ترین راه برای سفر است ، اما مشکلی که افراد با ترس شدید از پرواز دارند این است که آنها مطمئن نیستند که در هنگام برخاستن ، پرواز و فرود چه اتفاقی می افتد.

ضربه روحی که در گذشته اتفاق افتاده است

به عنوان مثال ، ممکن است اگر فردی که می شناسید یا یکی از اعضای خانواده در تصادف جان خود را از دست داده است ، این هراس را ایجاد کند ، یا اگر اولین باری که با هواپیما سفر کرده اید ، تلاطم زیادی رخ داده یا یک فرود اجباری اتفاق افتاده است ، یا اگر فیلمی درباره سقوط هواپیما دیده اید ممکن است ترس شما را بیشتر کند.

رسانه ها هم می توانند ترس از پرواز را بیشتر کند. رسانه های خبری اغلب سقوط هواپیما را نشان می دهند و آن ها از تعداد قربانیان به روشی تکان دهنده خبر می دهند.

چگونه می توان از ترس خود از پرواز خلاص شد؟

افرادی که به دلیل ترس از پرواز نمی توانند به مناطق دور سفر کنند باید به دنبال روش های درمانی باشند که به آنها کمک می کند بر ترس خود غلبه کنند.

برخی از روش هایی که می تواند کمک زیادی کنند عبارتند از:

کارکرد هواپیما را بشناسید

برای درک چگونگی عملکرد هواپیماها نیازی نیست که خلبان یا سرنشین پرواز شوید. بیاموزید که هواپیما در هنگام برخاستن و فرود چگونه کار می کند ، چه اتفاقی در طول پرواز می افتد ، چه اقدامات امنیتی را می توانید از قبل انجام دهید ، آنچه را باید هنگام پرواز در نظر بگیرید.

ایمنی حمل و نقل های هوایی را با هم مقایسه کنید

به دنبال آماری باشید تا اعصاب خود را آرام کنید. ما شاهد اخبار مختلفی از سقوط هواپیما در اخبار هستیم ،اما به خاطر داشته باشید تا از هر لحاظ ایمنی حمل و نقل های هوایی را بررسی کنید و بهترین آن ها را برالی سفر انتخاب کنید.

خود را برای حرکات های غیرمعمول هواپیما آماده کنید

در بسیاری از موارد ، ترس از پرواز به دلیل ناشناخته ها ایجاد می شود.  وقتی احساس امنیت ما از بین برود، به طور خودکار فکر می کنیم اتفاق بدی رخ خواهد داد. با این حال ، لزوماً نباید اینگونه باشد.

اگرچه ممکن است فکر کنید بدترین قسمت بلند شدن هواپیما است ، اما در حقیقت تلاطم بسیار می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اضطراب خود را کنترل کنید

باید بدانید شما نمی توانید شرایط را کنترل کنید. این بدان معنی است که شما نباید نگران چیزی باشید که خارج از کنترل شما باشد. شما می توانید در لحظاتی که منجر به برخاستن یا هنگام پرواز می شود ، تمرینات آرامش یا تنفس را انجام دهید.

مکانی را که می خواهید بروید تصور کنید ، چه مکان هایی را مشاهده خواهید کرد و وقتی به آنجا می روید ، چه کسی را مشاهده خواهید کرد. فیلم تماشا کنید ، کتاب بخوانید ، موسیقی گوش دهید ، سودوکو بازی کنید یا با شخصی که در کنار شما نشسته است صحبت کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب