تمرین هایی که حافظه شما را تقویت میکند

شما خانه را ترک می کنید ، در را می بندید و ناگهان متوجه می شوید که تلفن خود را فراموش کرده اید. این یک احساس ناامید کننده است! علائم کم حافظه ای و سردرگمی بخشی طبیعی از پیری نیست. اگر متوجه شده اید که به فراموشی گرفته اید ، وقت آن است که مغز خود را از خواب بیدار کنید و تمرین هایی انجام دهید که باعث تقویت حافظه شما می شود!

تمرین هایی که حافظه شما را تقویت میکند

در طول فعالیت های روزانه دست را عوض کنید

به طور معمول فعالیت یک دست غالب است و ما بیشتر اوقات از آن استفاده می کنیم. اما سعی کنید گاهی اوقات آن را تغییر دهید! استفاده از دست مخالف شما باعث تقویت اتصالات عصبی در مغز شما می شود.

می توانید این کار را هنگام مسواک زدن دندان ، شستن ظروف ، نوشتن ، تمیز کردن یا ریختن نوشیدنی ها انجام دهید. اولین باری که این کار را انجام می دهید ، ممکن است بسیار سخت باشد ، اما به آرامی به آن عادت می کنید و به مغزتان تمرین خوبی می دهید.

با صدای بلند کتاب بخوانید

خواندن با صدای بلند می تواند باعث تقویت حافظه شما شود! صحبت کردن و شنیدن با خود به مغز کمک می کند تا اطلاعات را ذخیره کند.

می توانید این تمرین را با دوست یا فرزند خود انجام دهید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید ، خوب است که به کتابهای صوتی بروید. این نوع خواندن تخیل را به شکلی متفاوت درگیر می کند و سایر مناطق مغز شروع به کار می کنند.

از خواب که بیدار می شوید وانیل بو کنید

بسیاری از ما صبح ها از خواب بیدار می شویم قهوه تازه می نوشیم. فقط می توانید کارهای روزمره صبح خود را تغییر دهید و با چیزی متفاوت بیدار شوید! این می تواند بوی وانیل یا گل سرخ باشد. عصاره ای از عطر مورد علاقه خود را به مدت یک هفته نگه دارید و بعد از بیدار شدن آن را ببویید.

مشت خود را ببندید

روانشناسان آمریکایی می گویند ، بستن دست راست به مدت ۹۰ ثانیه به شکل گیری حافظه کمک می کند. همین حرکت در سمت چپ باعث بهبود فراخوان حافظه می شود. این نتیجه پس از آزمایش روی ۵۰ بزرگسال انجام شد که در یادآوری کلمات از لیست طولانی ، در حالی که دست خود را مشت کرده بودند، عملکرد بهتری داشتند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب