ترفندهای ساده برای حفظ رنگ سفید لباس

شما در صورت مراقبت از لباس های سفید آنها می توانید عمر آنها را طولانی تر کنید و رنگ آنها را هم حفظ کنید. در حقیقت شما می توانید از ترکیبات خانگی ساده برای حفظ لباس های مورد علاقه خود استفاده کنید.

ترفندهای ساده برای حفظ رنگ سفید لباس

از بین بردن لکه های سرسخت

۲ لیتر آب را درون یک ظرف بزرگ بریزید و آن را به جوش بیاورید. سه لیمو را  آب بگیرید. یک قاشق غذاخوری نمک را در آب داغ مخلوط کنید. آب لیمو و ۱/۴ فنجان پودر لباسشویی را اضافه کنید. بگذارید لباس شما حدود ۴۰ دقیقه خیس شود ، سپس دو تا سه بار در آب تمیز بشویید.

این دستور العمل همچنین راهی عالی برای خلاص شدن از شر لکه های عرق در قسمت های زیر بغل یا یقه ها است.

از بین بردن لکه عرق

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را مستقیماً روی لکه بریزید. یک لیمو را نصف کنید و قسمت بریده شده را روی لکه مالش دهید. به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید ، سپس طبق معمول با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید:

این روش اغلب برای از بین بردن لکه های زرد زیر بغل از پیراهن های سفید استفاده می شود. همچنین می توانید خمیر جوش شیرین و آب لیمو درست کنید و سپس آن را روی لکه مالش دهید تا تمیز شود.

سفیدکننده همه منظوره

دو لیمو را تکه کنید و آنها را به یک کاسه آب جوش اضافه کنید. لباسهای سفید خود را درون کاسه بگذارید و بگذارید حدود ۴۰ دقیقه خیس شوند. بعد از خیساندن ، طبق معمول در ماشین لباسشویی بشویید.

نکته :

لیمو برای تمام لباس های مورد علاقه شما یک تمیز کننده عالی است و به پارچه ها آسیب نمی رساند.

نرم کننده طبیعی پارچه

لباس خود را به مدت ۴۰ دقیقه در آب گرم و ۱/۲ فنجان سرکه خیس کنید. اگر دوست دارید از لکه های عرق خلاص شوید ، سرکه را روی قسمت رنگی  ریخته و یک تکه صابون را روی آن مالش دهید.

نکته:

سرکه نه تنها لباس ها را سفید می کند بلکه به عنوان نرم کننده پارچه طبیعی نیز عمل می کند.

شستن پارچه کتان

ملافه را داخل یک سطل شیر ترش قرار دهید و بگذارید ۱-۲ ساعت خیس شود. سپس طبق معمول آن را بشویید. در صورت لزوم می توانید خیساندن را تکرار کنید.

شستشوی قوی

۱/۴ فنجان پراکسید هیدروژن و ۴ قطره آمونیاک را به یک چهارم آب اضافه کنید. بگذارید لباس شما ۱۰ دقیقه در این محلول خیس شود. سپس کاملاً بشویید.

نکته:

این راه حل از سایرین قوی تر است و بنابراین مؤثرتر هم است. هنگام شستن از دستکش را فراموش نکنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب