کهیر را با روش های خانگی درمان کنید

کهیر هنگام تماس بروز آلرژی یا در معرض گرما یا سرماخوردگی ظاهر می شود. کهیر یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است. به همین دلیل ، یادگیری نحوه تسکین کهیر بسیار مهم است.

کهیر را با روش های خانگی درمان کنید

کهیر چیست؟

کهیر یک مشکل پوستی شایع است که بر روی پوست شما به شکل لکه های مایل به قرمز و ملتهب ظاهر می شود که بسیار خارش دارند. آنها غالباً نتیجه بروز آلرژی ها هستند و بسته به شدت، حتی تا شش هفته نیز ممکن است ادامه داشته باشد.
اغلب ، درمان دارویی برای کهیر شامل استفاده از کرم هایی با کورتیکوئیدها یا آنتی هیستامین ها است. با این حال ، استفاده از این ها مزایای محدودی دارد. به علاوه ، در بسیاری از مواقع ، حتی می توانید با بهره گیری از خواص گیاهان خاص ، کهیر خود را با داروهای ساده طبیعی در خانه درمان کنید.

چه عواملی باعث بروز کهیر می شود؟

_اولین علت – و اغلب شایع ترین – ممکن است ناشی از واکنش آلرژیک به یک ماده غذایی ، ماده یا دارویی مانند پنی سیلین باشد. ترکیبات خاصی مانند نیتریت سدیم نیز ممکن است باعث این مشکل شود. (این اغلب در کالباس ها و گوشت های فرآوری شده یافت می شود).
_علت دوم یا سرماخوردگی ، گرما ، تعریق ، مالش یا برخی دیگر از تماس های پوستی و ورزش بدنی است. با این حال ، همچنین می تواند به دلیل عفونت های ویروسی باشد.
در بسیاری از موارد ، کهیر ممکن است بدون دلیل روشن ظاهر شود. استرس و سایر عادات می تواند باعث تحریک آنها شود.

درمان کهیر

ویتامینC بیشتری استفاده کنید

برخی پزشکان مصرف ویتامین C را برای کنترل واکنش هایی مانند کهیر به دلیل مقادیر زیاد هیستامین موجود در آن توصیه می کنند. برای این کار ، مصرف مرکبات را افزایش دهید. پرتقال و مرکبات دارای مقدار زیادی ویتامین C قابل جذب هستند.
علاوه بر این ، بسیاری از میوه های دیگر نیز وجود دارند که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C مانند توت فرنگی ، گواوا ، پاپایا و کیوی هستند.

حمام ریحان کنید

ریحان یکی از رایج ترین گیاهان در آشپزخانه ها است. علاوه بر این ، طب شرقی اطمینان می دهد که حمام ریحان یک پادزهر عالی برای کهیر است.
ریحان کمک می کند تا کهیرها در مدت زمان کوتاهی از بین بروند. نه تنها این ، بلکه باعث می شود پوست شما نیز تازه به نظر برسد.
۴ قاشق غذاخوری برگ ریحان
۱ قاشق غذاخوری برگ ریحان خشک ، پودر شده
۱ پیمانه آب
دستورالعمل:
پودر ریحان را درون آب اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. آن را به ظرفی منتقل کرده و را روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی به جوش آمد ، برگهای ریحان را اضافه کنید.
سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. این مخلوط را به آب حمام خود بیفزایید.

از سرکه سیب استفاده کنید

شما احتمالاً از سرکه سیب به عنوان سس سالاد استفاده میکنید. این ماده همچنین آنتی هیستامین است ، بنابراین می تواند کهیر و علائم آنها را تسکین دهد. برای این کار فقط باید آن را به عنوان یک کمپرس تمیز – یک پارچه تمیز که در آن خیس شده است- بطور مستقیم در ناحیه آسیب دیده بمالید.سپس ، حداقل ۱۵ دقیقه روی کهیربگذارید. اگر منطقه بزرگ و بسیار تحریک شده است ، ممکن است بخواهید سرکه (مخلوط با مقداری آب) را مستقیماً روی پوست بمالید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب