کاربردهای جالب قرص آسپرین

آسپرین یا آ.اس.آ که به طور طبیعی در پوست درخت بید یافت می شود برای درمان بسیاری از بیماری ها به ویژه دردهای ناشی از میگرن یا تب موثر است. همچنین یک نوع مسکن برای جلوگیری از حملات قلبی است. اما باید بدانید که آسپرین به جز این درمان ها کابردهای جالب دیگری هم در زمینه های مختلف دارد.

کاربردهای جالب قرص آسپرین

شوره ی سر

ترکیب موجود در آسپیرین یک لایه بردار طبیعی پوست است و میتواند شوره سر را کنترل کند. ۳عدد قرص آسپرین را پودر کنید و در یک نوبت شامپوری خود بریزید، بعد از ۵ تا ۱۰دقیقه موهایتان را آب بکشید و دوباره با شامپوی معمولی بشویید. از این ترکیب می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

از بین بردن لک لباس

آسپیرین می تواند بسیاری از لکه ها مانند لکه چای و قهوه ، جوهر و یا عرق لباس را به کاملا از بین ببرد. چند قرص آسپرین را پودر کنید و در یک لیوان آب گرم  حل کنید. لکه پارچه را به مدت ۵ دقیقه ساعت داخل این ترکیب بگذارید. سپس لباس خود را بشویید.

درمان جوش

آسپرین از به وجود آمدن جوش جلوگیری میکند. اگر شما یک جوش ملتهب ناگهانی زدید راه درمان آن آسپرین است.آسپرین التهاب و قرمزی پوست را هم کاهش میدهد. ۲ قرص آسپیرین را پودر کرده و آب مخلوط کنید. خمیر را بر روی جوش های صورت بمالید و پس از نیم ساعت بشویید.

رشد گل و گیاه

آسپرین می تواند برای گل ها یا باغچه شما هم ضروری باشد، می تواند برای افزایش ریشه زایی موثر باشد. باید مراقب باشید که به میزان زیاد از آن استفاده نکنید زیرا باعث سوخت گل هایتان میشود.

زگیل

برای از بین بردن زگیل ۵تا۶ آسپرین پودر شده روی آن بگذارید و سپس روی آن چسب بزنید. آسپرین به بهبود زگیل کمک زیادی می کند.

تیرگی زیربغل

بیشتر افراد از تیره بودن زیر بغل خود شکایت دارند شما با آسپرین می توانید این تیرگی زیر بغل را از بین ببرید. دو تا سه عدد آسپرین را در یک فنجان آب گرم حل کنید و آن را زیربغلتان بمالید  این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب