مواد غذایی که باعث پف زیر چشم می شوند

شما شب به خوبی خوابیده اید، اما باز هم صبح ها وقتی جلوی آینه می روید زیر چشم هایتان پف دارد. جدای از کمبود خواب ، غذاهایی که می خورید هم می تواند در بروز این اتفاق تاثیرگذار باشند .

مواد غذایی که باعث پف زیر چشم می شوند

_مواد غذایی کنسرو شده مانند نخود و لوبیا که مقدار زیادی نمک در آنها وجود دارد که برای فرآوری کنسرو استفاده می شود. این می تواند به بسیاری از مشکلات منجر شود و چشمان پف کرده و متورم فقط یکی از آنهاست. بنابراین ، قبل از خوردن یا پختن آنها ، آنها را کاملاً بشویید تا نمک اضافی آن برطرف شود.

_گوجه فرنگی متعلق به گروه گیاهان شبانه است که حاوی سولانین است. سلانین به عنوان التهاب شناخته می شود. بنابراین اگر مرتبا چشم هایتان پف می کند گوجه فرنگی را کمتر مصرف کنید.

_اگر به گندم یا جو حساسیت دارید ، خوردن هر چیزی که از این مواد ساخته شده باشد می تواند باعث نفخ شود. در این موارد شما باید با محصولات گندم خداحافظی کنید و گزینه های دیگری را پیدا کنید.

_حساسیت به لاکتوز شایع تر از چیزی است که برخی تصور می کنند. یک تخمین میانگین به طور متوسط ​​حدود ۶۵-۷۰٪ از جمعیت جهانی بزرگسال به لاکتوز حساسیت دارند. بنابراین اگر جزء کسانی هستید که متابولیسم محصولات لبنی را دوست ندارد ، برای جلوگیری از نفخ غیر ضروری ، آنها را کمتر مصرف کنید.

_شکر یکی از التهاب پذیرترین مواد غذایی است. شکر باعث ایجاد التهاب در همه جای بدن می شود ، اما در اطراف چشم بیشتر دیده می شود زیرا پوست در آنجا نازکتر و مستعد تورم است. همچنین محدود کردن قند یا پرهیز از آن ، فواید زیادی دارد. قند مصنوعی یا شیرین کننده ها نیز به همان اندازه خطرناک هستند.

_فلفل های قرمز هم عملکردشان مانند گوجه فرنگی است. اما جدا از سلانین ، آنها همچنین حاوی ترکیباتی هستند که می تواند باعث سوزش و التهاب بافت ها شود. و این التهاب می تواند در اطراف چشم شما ایجاد شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب