طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا

مواد لازم

خمیر یوفکا                        ۶ ورق

مغز گردو یا پسته یا بادام      ۲ پیمانه

کره ذوب کرده                   ۱۵۰گرم

گلاب                              ۳ قاشق غذاخوری

پودر قند نرم                     ۴ قاشق غذاخوری

پودر هل                          ۲ قاشق غذاخوری

آب                                ۱ پیمانه

شکر                             ۵/۱ پیمانه

عرق هل یا گلاب             ۳ قاشق غذاخوری

شیر عسلی                   ۲/۱ پیمانه

طرز تهیه باقلوا

_ داخل یک شیرجوش تمام موادتان را بریزید به جز گلاب و هل که در آخر باید اضافه شوند. روی حرارت ملایم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید و در آخر اسانس را بریزید و دو تا قل که زد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. حالا مغزها را میکس کنید.

_ می توانید برای گردو به تنهایی به جای هل از دارچین استفاده کنید و در شهدش هم از اول کار چوب دارچین بیندازید. طعم  متفاوتی خواهید داشت.

_ مغزها را که میکس کردید داخل یک کاسه با پودر قند و هل و گلاب مخلوط کنید اگر مواد حالت چسبندگی و خمیری شکل نشد کمی دیگر گلاب بریزید. مواظب باشید زیاد هم شل نشود.

_ حالا کره ذوب شده را با یک قلمو کنار دستتان بگذارید و داخل یک سینی بزرگ ۳ لایه از خمیر بردارید و باقی را سریع ببندید چون خمیرها نازک هستند و خشک می شوند.با دقت ۳ ورق از خمیرها جدا کنید و سعی کنید پاره نشوند.

_ روی لایه بالایی را با قلمو یا هر چیزی که برایتان ممکن است با کره ذوب شده چرب کنید. بعد هم نیمی از مواد میانی را بردارید و روی طول خمیرها با ۳ انگشت فاصله فشرده کنید و محکم رولش کنید و بعد با یک چاقوی تیز به فاصله ۳ سانتی یا کمتر و بیشتر بسته به اندازه نهایی که میخواهید باقلواها داشته باشند برش بزنید.

_ این کار را با دقت انجام دهید و زیاد فشارش ندهید که بافت آن خراب نشود.بهتر است با چاقوی اره ای تیز این کار را انجام دهید. بعد یک پیرکس یا قالبتان را با کره حسابی چرب کنید و به ترتیب داخلش بچینید و رویش را باز هم کره بمالید. حالا رول بعدی و تکرار کارهای بالا.

_ فر را با ۱۸۰ درجه از ۱۵ دقیقه قبل گرم کنید. در آخر باقی مانده کره های آب شده را روی تمام باقلواها بریزید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید داخل فر. اگر میخواهید در ماکروفر درستش کنید باید دکمه ی کانوکشن را بزنید و ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا داخل دستگاه گرم شود. بعد هم روی پایه کوتاه با درجه ۲۰۰ و مدت ۲۰ دقیقه و دکمه کانوکشن قرار دهید.

_ در آخر اگر به رنگ طلایی دلخواه نرسید ۵ دقیقه از دکمه گریل استفاده کنید تا باقلواها داغ  هستند شهد را که خنک شده روی آن بریزید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب