با این روش ها تیرگی دور چشم را درمان کنید

سیاهی دور چشم مشکلی است که هم زنان و هم مردان را تحت تاثیردرگیر میکند و ظاهر افراد را تا حدی تحت تاثیر قرار می دهد. برای رفع این سیاهی بد نیست دلایل آن را بشناسید، دلایل سیاهی دور چشم می تواند ارثی باشد یا کم کم با بالا رفتن سن تشدید پیدا کند.

با این روش ها تیرگی دور چشم را درمان کنید

دلایل دیگر سیاهی دور چشم میتواند کمبود خواب، تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، استرس و اضطراب، خشکی پوست هم می تواند از دلایل ایجاد سیاهی دور چشم شود.

درمان

سیاهی دور چشم زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث میشود سن افراد بیشتر نشان داده شود، بعضی از افراد برای پوشاندن سیاهی دور چشم از پوشانده هایی مثل کانسیلر یا کرم پودر استفاده میکنند که تاثیری در بهبود آن هم ندارد. بعضی از مواد در دسترس تاثیر خوبی در بهبود یا کاهش سیاهی های دور چشم دارند.

 چند درمان خانگی برای رفع سیاهی  

چای سبز

کافئین و آنتی‌اکسیدان و تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست می‌شود و در بهبود تیرگی دور چشم موثر است. دو عدد چای کیسه ای سبز را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، هر کیسه را روی یک چشم قرار داده و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند و بعد بشویید بهتر است این کار را شب ها قبل از خواب انجام دهید.

روغن بادام

روغن بادام حاوی ویتامین E است واز آن به عنوان نرم کننده ای برای پوست استفاده می کنند. روغن بادام را در نواحی تیره چشم بمالید و آرام ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح آن را بشویید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به طور طبیعی باعث رفع تیرگی اطراف چشم میشود و پوست را نرم می کند. یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمانتان قرار دهید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن را با آب بشویید. می توانید دو بار در روز از این ترکیب برای درمان تیرگی دور چشم استفاده کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی هم جزء موادی است که تاثیر مثبت و سریعی در رفع سیاهی دور چشم دارد. یک سیب زمینی متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید، با پنبه ای که آغشته به آب سیب زمینی است زیر چشمانتان را ماساژ دهید. اجازه دهید آب سیب زمینی یک رفع روی چشمتان بماند و سپس آن را با آب بشویید.

شیر سرد

شیر یکی از روشن کننده های طبیعی است و کمک زیادی به بهبود تیرگی دور چشم می کند. پنبه را ۲ دقیقه در یک کاسه ی شیر سرد قرار دهید و روی تیرگی های چشم به آرامی ماساژ دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس آن را بشویید.

زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است، برای استفاده از آن دو قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با شیر مخلوط کنید تا خمیری شکل شود، آن را دور چشماید بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند سپس با یک حوله نرم آن را پاک کنید. ممکن است زردی زردچوبه روی پوستتان بماند میتوانید آن را با کمی گلاب یا شیر پاک کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب