گلودرد را در کوتاه ترین زمان درمان کنید

گلو درد یک بیماری بسیار شایع است. شما می توانید آن را با داروهای بدون نسخه و  بسیاری از داروهای خانگی که در دسترس تان وجود دارد درمان کنید تا بهبودی سریع صورت بگیرد. علاوه بر گلو درد ، علائم دیگری مانند ناراحتی عمومی ، سوزش و افزایش درد هنگام بلع را نیز تجربه خواهید کرد.

گلودرد را در کوتاه ترین زمان درمان کنید

داروهای خانگی برای درد گلو درد

غرغره با آب نمک

این یکی از ساده ترین روش ها برای کاهش درد گلودرد است. طبق مطالعات منتشر شده ، نمک به از بین بردن باکتری ها ، کاهش درد و جلوگیری از عفونت در دستگاه تنفسی کمک می کند.

۱ فنجان آب گرم (۸ اونس)

۱ قاشق نمک

هر دو ماده را به خوبی مخلوط کرده و بگذارید نمک قبل از غرغره حل شود. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید.

چای بابونه

بابونه خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد. نوشیدن یک فنجان چای که به تازگی تهیه شده است خواص زیادی دارد. گزینه دیگر ساخت کمپرس بابونه است. یک فنجان چای بابونه را آماده کنید. هنگامی که هنوز گرم است اما داغ نیست یک حوله کوچک را با آن مرطوب کنید و آن را به عنوان یک کمپرس به گردن بمالید. بگذارید بنشیند تا کمپرس سرد شود. برای احساس اثرات می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید.

چای زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از مواد طبیعی است که می تواند گلودرد را تسکین دهد. این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند رشد قارچ ها ، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موثر در درد گلو را مهار کند.

اما تهیه چای زنجبیل ساده ترین راه استفاده از آن است. اگر گلوی شما خیلی درد می کند ، می توانید تا سه بار در روز این چای را بنوشید.

در صورت استفاده از زنجبیل تازه ، آن را پوست گرفته و رنده کنید. زنجبیل تازه یا خرد شده را به آب داغ اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه آن را بجوشد.

چای را گرم بنوشید. در صورت تمایل می توانید لیمو اضافه کنید.

عسل و لیمو

عسل سرشار از ویتامین ها و عناصر کمیاب است. این ماده دارای خواص ضد التهابی ، ضد میکروبی و پرانرژی است. لیمو سرشار از ویتامین C است و طبق برخی تحقیقات ، خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی نیز دارد. ترکیب این دو ماده باعث تسکین گلو درد شما می شود.

۱ فنجان آب

۲قاشق عسل

آب ۱/۲ لیمو

آب را جوشانده و عسل را اضافه کنید. وقتی آب کمی خنک شد ، آب لیمو را اضافه کنید. به این ترتیب ، خواص درمانی خود را از دست نمی دهد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب