جدیدترین اختراع گوگل :پرستار مجازی برای کودک

مخترعان گوگل در حال توسعه سیستم های رادار خانگی هستند که قادر هستند علائم حیاتی را در افراد داخل منزل تحت بررسی قرار دهند و در وصرتیکه فرد نیاز به کمک داشته باشد ،زنگ اخطار را به صدا در اورد. دستگاه‌های این غول فناوری نه تنها می‌توانند مکان کودکان و بزرگسالان داخل خانه را تشخیص دهند بلکه حسگرهای آن‌ها به قدری قدرتمند است که قادر است میزان تپش قلب و ضربان آن را چک نماید.

گوگل پیش‌بینی می‌کند برای داشتن بهترین عملکرد باید آنتن‌های مختص این دستگاه در اطراف محل مستقر شوند تا بتوانند به طور دائم حالات افراد داخل خانه را بررسی کنند.یکی از وظایف اصلی این دستگاه بررسی وضعیت سلامتی و ناهنجاری‌های احتمالی کودک در تخت‌خواب است. احتمال دارد در کودک تغییراتی رخ دهد که اطلاع دادن سریع به دیگر افراد ،کمک بزرگی به حفظ سلامتی کودک میکند.

 

بر اساس مقالات منتشر شده توسط اداره ثبت اختراعات اروپا، در صورت تغییر در علائم حیاتی کودک، این سیستم کامپیوتری و هوشمند به والدین کودک پیامی متنی ارسال میکند که کودک در خطر است. در توضیحات الگوی اولیه این اختراع آمده است: “سیستم رادار میزان ضربان قلب و تنفس کودک را بررسی می‌کند. این دستگاه هوشمند در صورت بروز هرگونه تغییر در وضعیت کودک مانند بیدار شدن، تغییر ریتم تنفس یا بیرون آمدن او از تخت‌خواب به سرعت والدین را آگاه می‌کند. ”

آموزشگاه کامپیوتر پرتو ،ارائه دهنده دوره های کامپیوتری بشکل تخصصی و ویژه ورود به بازار کار

در واقع این دستگاه بخشی از پروژه گوگل است که سعی دارد در آن سلامت کودک هنگامی که کسی اطراف آنان نیست بررسی شود و به نوعی “پرستارهای مجازی” به کمک والدین بیایند. به نظر می‌رسد آخرین اختراع این شرکت مدلی کوچک‌تر از رادار داپلر (Doppler) است که از گذشته در بیمارستان‌ها به عنوان روشی برای بررسی تنفس و ضربان قلب بیماران استفاده می‌شود. طراحان گوگل ادعا می‌کنند که با استفاده از آنتن‌های خاص این دستگاه می‌توانند ضربان قلب و ریتم تنفس افراد را در فاصله ۶۰ سانتی متری فرد تحت کنترل خود در اورند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب