داروهای خانگی برای درمان گرگرفتگی

گرگرفتگی با احساس گرما مشخص می شود که می تواند همراه با تعریق زیاد ، قرمز شدن پوست و تپش قلب باشد. این مشکل مربوط به تغییرات هورمونی است که زنان در مراحلی مانند یائسگی تجربه می کنند ، اما ممکن است به دلیل عوامل آب و هوایی و بیماری نیز اتفاق بیفتد.

داروهای خانگی برای درمان گرگرفتگی

به طور کلی گرگرفتگی به طور ناگهانی اتفاق می افتد و می توانند در هر جایی از چند ثانیه تا چند دقیقه دوام بیاورند. با این حال ، آنها یک مشکل محسوب می شوند زیرا تمایل به قطع خواب دارند.

کسانی که از گرگرفتگی رنج می برند می توانند به طور مرتب یا پراکنده آن را تجربه کنند. خوشبختانه ، برخی از داروهای خانگی وجود دارند که می توانند به کنترل گرگرفتگی کمک کنند تا بر کیفیت زندگی شما تأثیر نگذارد.

چای گل لیندن

شکوفه لیندن یک مکمل خوب برای کنترل گرگرفتگی در شب است. این گیاه دارای خواص آرام بخش است که باعث آرام شدن می شود ، بنابراین از قطع خواب ناشی از گرما و تعریق جلوگیری می کند.

۱ قاشق چایخوری شکوفه گیاه گل سیاه (۵ گرم)

۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

شکوفه گیاه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. نوشیدنی را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد. قبل از خواب یک لیوان از دمنوش بنوشید.

دمنوش گزنه و مریم گلی

این ترکیب گیاهان برای کاهش گرگرفتگی ناشی از تغییرات ناگهانی هورمونی مناسب است. ترکیبات فعال آنها فعالیت هورمونی را تنظیم کرده و احتمال افزایش دما در طول خواب را کاهش می دهد.

۱ قاشق چایخوری گزنه خشک (۵ گرم)

۱ قاشق چایخوری مریم گلی (۵ گرم)

۲ فنجان آب (۵۰۰ میلی لیتر)

گیاهان را به آب اضافه کرده و آن را گرم کنید. نوشیدنی را هنگام جوش از حرارت برداشته و بگذارید تا در دمای اتاق بماند. وقتی نوشیدنی به اندازه کافی خنک شد ، آن را صاف کنید.

صبح و بعدازظهر یک فنجان از دمنوش بنوشید.

نکته: اگر از فشار خون بالا یا نارسایی کلیه رنج می برید ، از این روش درمانی خودداری کنید.

دانه یونجه و چای لیمو

تخم یونجه حاوی ترکیبات فعال است که به کاهش اثرات کاهش میزان استروژن زنان کمک می کند. به همین دلیل می توان از آن به عنوان مکمل برای جلوگیری از گرگرفتگی استفاده کرد.

۲ قاشق غذاخوری دانه یونجه (۳۰ گرم)

۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

۱ قاشق چایخوری آب لیمو (۵ میلی لیتر)

دانه‌های یونجه را در یک فنجان آب اضافه کنید و آن را گرم کنید. هنگامی که به نقطه جوش رسید ، حرارت را خاموش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. آن را صاف کرده و آب لیمو را اضافه کنید. چای را بعد از ظهر یا بعد از شام بنوشید.

دمنوش بابونه ، بومادران و پرتقال

این ترکیب گیاهان دارای چندین خاصیت است. در مرحله اول ، برای کاهش عوارض جانبی تغییرات هورمونی است. همچنین آرامبخش است و به تنظیم فعالیت سیستم عصبی کمک می کند.

۲ فنجان آب (۵۰۰ میلی لیتر)

۱/۲ قاشق غذاخوری بابونه (۷ گرم)

۱ قاشق چایخوری بومادران (۵ گرم)

۱ قاشق چایخوری پرتقال تلخ (۵ گرم)

آب را گرم کنید. وقتی جوش آمد ، گرما را خاموش کرده و گیاهان را اضافه کنید. دمنوش را بپوشانید ، بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و سپس صاف کنید.

یک فنجان دمنوش را بعد از ظهر بنوشید و قبل از رفتن به رختخواب این کار را تکرار کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب