آموزش نصب قالب برای وردپرس

شاید در زمینه طراحی سایت پس از استاندارد نوشتن کدهای بدنه سایت ،زیبایی سایت در مرحله دوم باشد.وردپرس باید به گونه ای باشد که کاربر پس از ورود به سایت با آن احساس راحتی کند و در آن بماند و به دلیل ظاهر نامناسب ،نازیبا و غیر استاندارد آن مانند تیره بودن و به طبع آن خستگی چشم ،سخت پیدا کردن دکمه ها و یا بکار بردن عناصر در جای نادرست آن و … سایت را ترک نکند.بدین موضوع اصطلاحا user friendly گویند.در این مقاله قصدداریم چگونگی نصب قالب وردپرس را آموزش دهیم.
در زمینه ظاهر سایت علاوه بر سلیقه طراح و توانایی وی در بکاربردن بهترین عناصر ،در جای درست ،بحث قالب مناسب مطرح است.بدین معنی که قالبی را باید برگزینید که طراحی زیبا ،انعطاف پذیر و سئو بیس داشته باشد. فرض بر این است که شما بهترین و مناسبترین قالب را انتخاب نموده اید و قصد دارید آن را بر روی سایت وردپرسی خود نصب نمایید.

شما میتوانید در دوره آموزشی وردپرس ابن اموزش را بطور کامل و عینی پشت سر بگذارید.

در ایتدای کار وارد صفحه ادمین سایت شوید.بدین صورت که User و Password خود را وارد نموده و مدیریت سایتتان را در دست بگیرید.بدین منظور لازم است تا به انتهای آدرس سایتتان در صورتیکه افزونه های امنیتی نصب ننموده اید ،عبارت /wp-login.php اضافه نمایید.
آموزش نصب قالب وردپرس
نکته : به منظور نصب و یا تغییر قالب سایت لازم است تا دسترسی شما از نوع مدیر کل باشد .در غیر اینصورت به پوسته ها برای تغییر قالب دسترسی نخواهید داشت.

دوره آموزشی جاوااسکریپت

پس از ورود به بخش مدیریت وردپرس لازم است تا به بخش نمایش و پوسته ها ورود پیدا کنید.مانند شکل زیر:
آموزش نصب قالب وردپرس
پس از ورود به این بخش با سه پوسته (قالب) پیش فرض روبرو خواهید شد که میتوانید از آن ها استفاده نموده و یا قالب جدید و مورد نظر خودتان را به قالب های موجود اضافه نمایید.

آموزش نصب قالب وردپرس

نکته : سه قالب پیش فرض موجود در وردپرس ،به زبان انگلیسی هستند و اگر سایتی که قصد طراحی آن را دارید را دارید ،این قالب ها برایتان مفید نخواهند بود.
اگر قالب خاصی مد نظرتان نیست میتوانید بر روی علامت مثبت بر روی کادر خالی قالب کلیک نمایید تا به صفحه ای منتقل شوید که هزاران قالب آماده در آنجا وجود دارد که میتوانید هر کدام از آن ها را که میلتان بود انتخاب نمایید.

دوره آموزشی طراحی سایت

آموزش نصب قالب وردپرس

آموزشگاه جوملا

و یا میتوانید از صافی و فیلتر قالب ها برای محدود نمودن طراحی بر اساس طراحی مد نظرتان استفاده نمایید.همچنین میتوانید بر روی پیش نمایش قالب ها ،حالت دموی این قالب ها را ملاحظه نموده و بهترین آن ها را برگزینید.

آموزش نصب قالب وردپرس

ما در اینجا قالب ها را به انواع مناسبتی آن گزینش نمودیم و نتایج آن پوسته های مناسبتی بود.حال میتوانید با کلیک بر روی دکمه نصب ،نسبت به نصب قالب مورد نظر اقدام نمایید.

آموزش نصب قالب وردپرس

اما گاهی شما یک قالب را خریداری نموده و یا قالبی را بشکل سفارشی و شخصی برای خودتان بصورت اختصاصی تهیه نموده اید و یا قالب مورد نظرتان را داخل لیست ذکر شده ،پیدا ننموده اید.در این زمان لازم است تا قالب مورد نظرتان را داخل وردپرس آپلود (بارگذاری) نمایید.حالا کافی است برروی دکمه افزودن پوسته کلیک نمایید تا قالب مورد نظرتان به پوسته ها اضافه گردد.

آموزش نصب قالب وردپرس

حال بر روی دکمه brows کلیک نمایید تا به بخش افزودن قالب وارد گردید.
نکته : ممکن است به دلایلی موفق نشوید قالب خود را از این بخش اپلود نمایید.بدین منظور میتوانید وارد کنترل پنل خود شوید و مسیر زیر را برای اپلود قالب خود دنبال نمایید:
File manager > wp-content > theme > upload
پس از اپلود فایل بر روی فایل زیپ کلیک راست نموده و آنرا extract نمایید.حالا فایل زیپ را دیلیت نمایید

کلاس آموزش asp.net

حال به بخش نمایش و سپس پوسته ها برگشته و قالب را از آنجا فعال نمایید.
اگر اپلود شما موفق باشد ،با صفحه زیر مواجه خواهیم شد:

آموزش نصب قالب وردپرس

پس از این مرحله لازم است تا بر روی گزینه فعال سازی به منظور فعال نمودن قالب و شروع به طراحی کلید نمایید.

نکات پس از فعالسازی
اگر پس از نصب قالب مورد نظرتان به صفحه اول رجوع نمودید و هیچ شباهتی به قالب مورد نظرتان مشاهده ننمودید جای نگرانی نیست!.اکثر قالب های امروزی نیاز به اعمال تنظیمات دارند تا توسط آن بتوانید ظاهری شبیه به دموی مورد نظرتان را داشته باشید.بدین منظور لازم است تنظیمات را از طریق پنل مدیریت اختصاصی و یا پنل تنظیمات پوسته اعمال نمایید.
برای برخی از قالب ها نیز باید یک صفحه را به عنوان صفحه اول یا همهن صفحه لندینگ انتخاب و معرفی نمایید.بدین معنی که زمانیکه ادرس سایت را وارد مینمایید ،آن صفحه را به عنوان صفحه نشست نمایش دهد.بدین منظور لازم است تا با ورود به بخش تنظیمات ،برگه ایستا را متناسب با صفحه مورد نظر خود انتخاب نمایید.این بخش در منوی تنظیمات قابل دسترسی است.کافی است در بخش تنظیمات وارد زیر منوی خواندن شده و در بخش “در برگه نخست نمایش داده شود” صفحه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

آموزشگاه حرفه ای php

آموزش نصب قالب وردپرس

دوره آموزشی تری دی مکس

مشکل عدم نصب قالب و راه حل های آن
گاهی همه چیز طبق میل ما پیش نمیرود و قالب مورد نظرمان به راحتی نصب نمیشود و ما را با ارورها مواجه میکنند.اما عمدتا با سه مشکل مواجه ایم که در ادامه به بیان و بررسی آن ها خواهیم پرداخت؛

خطای محدودیت حجم آپلود:
ممکن است به دلیل اعمال محدودیت از جانب هاستینگ شما ،قادر نباشید بیش از حدی مشخص فایلی را بر روی هاستینگ خود آپلود نمایید.بدین منظور لازم است تا از طریق هاست اقدام به نصب قالب نمایید.
همانطور که در بالاتر نیز عنوان شده لازم است تا مسیر زیر را دنبال نمایید .
File Manager/ /public_html/wp-content/themes
فایل را اپلود نموده و با کلیک بر روی فایل زیپ قالب ،آن را extact نموده و فایل زیپ را پاک مینماییم.حال با مراجعه به بخش پوسته ها قالب مورد نظرمان را مشاهده مینماییم.

خطای پیدا نشدن فایل style.css:
مشکلی است که عمدتا در قالب های اختصاصی و سفارشی به چشم میخورد و به دلیل پیدا نشدن فایل style.css پیش میاید.در اغلب موارد این فایل در قالب موجود است اما به دلیل عدم فشرده سازی مناسب ،قابلیت خوانده شدن را ندارد.بدین منظور پس از ورود به بخش theme در Cpanel خود به پوشه قالب مورد نظرتان رفته و وجود فایل style.css را مورد بررسی قرار دهید .

کلاس آموزش revit

وجود خطای ناشناخته:
این مشکل از وجود برخی تغییرات در سطوح دسترسی هاست رخ میدهد.بدین منظور وارد File Manager خود شوید و در مسیر /public_html/wp-content/themes/ تمامی سطوح دسترسی را بررسی نمایید تا تمام آن ها بر روی عدد ۷۵۵ باشد.در صورتیکه این اعداد با عدد ۷۵۵ مغایرت داشته باشند لازم است تا با کیلیک راست بر روی فابل Change Permission را تغییر دهید .

آموزش نصب قالب وردپرس