درمان های فوری خانگی گرفتگی عضلات

دردهای عضلانی و اسپاسم در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود. بعضی اوقات ، ممکن است بدانیم که چرا این دردهای آزار دهنده را داریم ، در حالی که گاهی ممکن است دلیل این گرفتگی ها را ندانیم. در بیشتر موارد ، استرس ، فشار عضلانی ، افتادن ، حرکات اشتباه یا حتی آنفولانزا می تواند باعث آسیب عضلات یا ناراحتی در عضلات شود. در این مقاله ، ما به برخی از داروهای خانگی برای درمان گرفتگی عضلات اشاره خواهیم کرد.

درمان های فوری خانگی گرفتگی عضلات

آب گرم

آب گرم برای آرامش عضلات مناسب است. به دلیل سادگی و در دسترس بودن آن ها یکی از پرکاربردترین داروهای خانگی است.

شما باید یک کیسه آب گرم ، کمپرس گرم یا پارچه خیس شده در آب گرم داشته باشید. هنگامی که کمپرس گرم روی ناحیه آسیب دیده گذاشته شود ، باعث گردش خون می شود ، که باعث کاهش فشار عضلات و التهاب می شود.

همچنین می توانید این کار را با استفاده مستقیم آب گرم در منطقه آسیب دیده در هنگام دوش گرفتن یا حمام انجام دهید.

رزماری

رزماری گیاهی بسیار مفید است که می تواند برای درمان یا تسکین چندین بیماری از آن استفاده کنید. در این حالت ، استفاده از رزماری می تواند به از بین رفتن التهاب و درد کمک بسیاری کند.

یک پارچه را با رزماری مرطوب کنید و آن را در ناحیه مورد نظر بمالید. اگر روغن رزماری دارید ، می توانید آن را به آرامی روی منطقه آسیب دیده ماساژ دهید تا درد و التهاب کاهش یابد.

میزان مصرف پتاسیم را افزایش دهید

کمبود پتاسیم می تواند باعث اسپاسم شدید عضلات شود. این ماده مغذی ارزشمند می تواند به جلوگیری از گرفتگی شدید عضله کمک کند.

برای جلوگیری از گرفتگی شدید عضلات ، مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم را افزایش دهید. رایج ترین و شناخته شده ترین غذای سرشار از پتاسیم موز است. اما اگر موز را دوست ندارید ، می توانید آن را در اسموتی ها یا آبمیوه ها ترکیب کنید.

سرکه سیب

خواص سرکه سیب بسیار متنوع است. سرکه سیب به بدن در مقابله با اسپاسم و درد عضلات کمک می کند. به همین دلیل ، این ماده یک درمان عالی برای مقابله با ناراحتی در عضلات است.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان داروی خانگی ابتدا مخلوطی از آب و ۲ فنجان سرکه سیب (۵۰۰ میلی لیتر) تهیه کنید.

سپس ناحیه آسیب دیده را با مخلوط مرطوب کنید.

راه دیگر خیساندن یک پارچه ، گاز و یا کمپرس در همین مخلوط و سپس پیچیدن قسمت آسیب دیده است. بگذارید ۳۰ دقیقه در همین حالت بماند.

یخ

هر وقت بیشتر افراد به ناراحتی عضلانی فکر می کنند ، بلافاصله یخ به ذهنشان می رسد. یخ یک ضد التهاب طبیعی عالی است که به راحتی در خانه موجود است.

به راحتی می توانید با پیچیدن چند تکه یخ در یک پارچه یا حوله و استفاده از آن در ناحیه آسیب دیده گرفتگی عضلات را کاهش دهید.به یاد داشته باشید که به طور مستقیم از یخ استفاده نشود ، زیرا می تواند به پوست آسیب برساند.

یخ ها را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید.

شما می توانید ۲ یا ۳ بار در روز یا هر زمان لازم باشد از این روش درمانی استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس بهترین راه برای مقابله با اسپاسم عضلات است. اسطوخودوس دارای خواص آرامش بخش است ، به همین دلیل اغلب در رایحه درمانی ، خوشبو کننده هوا و شمع مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن اسطوخودوس حتماً باید خالص باشد و حاوی هیچ ماده شیمیایی نباشد. روغن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب