با این روش ها موخوره را درمان کنید

تقریبا همه خانم ها با موخوره یا دوشاخه شدن موها آشنایی دارند، این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که ساقه موها بیش از حد خشک شود. دلایل زیادی باعث ایجاد موخوره خواهد شد که معمولا اولین راهی که به ذهن می رسد این است که موها را کوتاه کنید اما این کار همیشه امکان پذیر نیست و شاید زیاد هم دوس داشتنی نباشد این مطلب را دنبال کنید تا با زدن ماسک های ساده موخوره خود را درمان کنید.

با این روش ها موخوره را درمان کنید

چرا موخوره داریم؟

۱- کم آب شدن بدن

۲- استفاده زیاد از رنگ مو و مواد شیمیایی

۳- استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو

۴- استفاده از برس های فلزی

۵- برس زدن در هنگام خیسی مو

۶- استفاده از شامپوهایی که مواد شیمیایی قوی دارند

۷- قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید

۸- شستن موها با آب داغ

ماسک هایی برای از بین بردن موخوره

_دو قاشق غذاخوری عسل را به دو قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید، یک تا دو دقیقه آن را روی حرارت قرار دهید و آن را روی ساقه موها بزنید. اجازه دهید بیست دقیقه روی موهایتان بماند، بهتر است با کلاه موهایتان را بپوشانید و سپس موها را بشویید. برای درمان موخوره میتوانید هفته ای ۳بار از این روش  استفاده کنید.

_تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین و ویتامین A رطوبت را به موهایتان باز میگرداند. زده یک تخم مرغ را به همراه دو تا سه قاشق روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و هفته ای یک بار روی موهایتان ماساژ دهید. این ماسک به مرطوب شدن و پیشگیری از دو شاخه شدن موهایتان کمک می کند.

_موزبه علت داشتن پتاسیم، آهن و ویتامین A باعث تقویت و بازگرداندن شادابی و حفظ رطوبت موها خواهد شد. یک عدد موز را پوره کنید و مقداری ماست را به آن اضافه کنید این ماسک را روی موهایتان بمالید و یک ساعت اجازه دهید روی موها بماند سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید و اثر شگفت انگیز آن را ببینید.

_شاید شما از تاثیرات شگفت انگیز آلوئه ورا در حفظ رطوبت موها بی خبر باشید. یک آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را در ظرفی بریزید، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی روغن زیتون را به آن اضافه کنید این ماسک را روی موهایتان قرار دهید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید. دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

_روغن درخت چای در بهبود مشکلات پوست و مو بسیار مفید است. میتوانید چند قاشق از این روغن را با نرم کننده ای که همیشه استفاده می کنید مخلوط کنید. بعد از اینکه موهایتان را با آن شستید اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس موهایتان را بشویید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب