نگهداری از نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار توانایی تصفیه هوا را دارد و گیاهی بسیار مقاوم است که نگهداری از آن بسیار ساده است. نخل ماداگاسکار در واقع نخل نیست و علت شباهت به برخی از گونه‌های نخل به این اسم شهرت پیدا کرده است. نام علمی نخل ماداگاسکار Pachypodium می‌باشد.

نگهداری از نخل ماداگاسکار

این گیاه بسیار زیبا است و سریع رشد می کند. اگر شما گیاه بالغی را نگهداری می کنید مراقب خارهای آن باشید. به این نکته توجه کنید که گلدان در مکانی نباشد که محل رفت آمد کودکان یا حیوانات باشد. برگ‌های نخل ماداگاسکار در فصل خواب یعنی اواخر پاییز و در طول زمستان از پایین زرد شده و می ریزند این اتفاق طبیعی است. اگرشرایط محیطی برای رشد این گیاه مناسب باشد در طی سال در حدود ۳۰ سانتیمتر رشد میکند.

شرایط نگهداری از ماداگاسکار

نور

این گیاه به نور کامل احتیاج دارد اما میتواند تا حدی سایه را هم تحمل کند. نخل ماداگاسکار نیاز به نور زیاد دارد . بهترین مکان برای نگهداری این گل در آفتاب مستقیم است.

دما

درست است که این گل مقاوم است و گفته می شود حتی می تواند دمای صفر درجه را هم تحمل کند اما سعی کنید دمای محیطی که ماداگاسکار در آن است کمتر از ۱۰ درجه نشود سرمای هوا منجر به پژمردگی، سیاه شدن و پوسیدگی اش خواهد شد. فراهم کردن رطوبت مناسب برای این گیاه می تواند سبب شادابی بیشتر آن شود.

آبیاری

ماداگاسکار به خشکی عادت دارد، اگر زیاد آبیاری شود احتمال پوسیدگی ریشه بسیار زیاد است. خشکی کشیدن بیش از اندازه گیاه نیز موجب کم حجم شدن ساقه گیاه و ریزش آنان خواهد شد. اجازه دهید خاک گیاه بین دو آبیاری کامل خشک شود. شایع ترین دلیل از بین رفتن این گیاه آبیاری نامناسب است، اجازه ندهید آب در زیرگلدانی باقی بماند توجه داشته باشید که بر روی برگ ماداگاسکار آب نریزید.

کوددهی

این گیاه نسبت به کوددهی پاسخ فوق العاده ای می دهد، تقریبا ۲ هفته یکبار کوددهی با کودهای مخصوص کاکتوس یا کود ۳ بیست نیتروژن – فسفر – پتاسیم کافی است .  به یاد داشته باشید در فصل استراحت گیاه کوددهی را متوقف کنید. استفاده بیش از حد از پیت ماس هم برای گیاه ضرر دارد.

 خاک

خاک مناسب این گیاه خاک کاکتوس یا هر خاکی است که زهکشی بالایی دارد. خاک نخل ماداگاسکار ترجیحا باید سبک باشد. به خاطر داشته باشید که خاک برگ به هیچ وجه برای این گیاه مناسب نیست. بهتر است که در قسمت کف گلدان ابتدا به ضخامت ۵-۳ سانیتمتر از سنگریزه درشت استفاده کرد تا به زهکش کمک شود.

_ نخل ماداگاسکار سمی است و باید نکاتی در زمان نگهداری از این گیاه در نظر بگیرید تا بدون هیچ گونه خطری گیاه ماداگاسکار را در کنار فرزند خردسال یا حیوانات خانگی نظیر گربه و سگ نگهداری کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب