چگونه حسن یوسف را نگه داری کنیم؟

نام علمی این گیاه COLEUS BLUMEI هست و از خانواده نعنایان به حساب می آید این گیاه بومی مناطق استوایی آفریقا ، آسیا ، استرالیا ، شرق هند ، مجمع الجزایر مالایی ، فیلیپین و جاوااین است. تنوع رنگی در این گیاه بسیار زیاد است و همین باعث جذابیت و پر طرفدار بودن آن شده است. ارتفاع این گیاه حدودا به ۵۰ سانتی متر می رسد.

چگونه حسن یوسف را نگه داری کنیم؟

شرایط نگهداری از حسن یوسف ساده است و همه میتوانند یکی از آن ها را در خانه خود داشته باشند. این گیاه بعد از رسیدن به شرایط مطلبوب شروع به گلدهی می کند اما شما باید به یاد داشته باشید که برای متوقف نشدن رشد گیاه گل هایش را جدا کنید. در فصل زمستان گیاه را داخل خانه نگهداری کنید سرما باعث از بین رفتن حسن یوسف می شود.

شرایط نگهداری از حسن یوسف:

دما

این گل به دمای متعدل نیاز دارد، هوای سرد باعث سرمازدگی آن و گرما موجب سیاهی ساقه و قارچ خواهد شد.

نور

حسن یوسف را از نور مستقیم دور کنید و جزء گل هایی است که نور غیرمستقیم را دوست دارد. بهترین جا برای نگهداری حسن یوسف پشت پنجره های جنوبی است. نور کم باعث زرد شدن و کم رنگ شدن برگ ها میگردد. برگ های حسن یوسف با زیاد دریافت کردن نور تیره تر و زیبا خواهند شد. ظهر ها این گیاه را آبیاری نکنید و از اسپری کردن آب روی برگ هایش خودداری کنید زیرا باعث سوختگی آن خواهد شد.

آبیاری

این گیاه به آب فراوان احتیاج دارد و بهتر است خاک گلدان همیشه مرطوب باشد.در زمستان از آبیاری زیاد پرهیز کنید آبیاری بیش از حد سبب سیاه شدن ساقه ها و گرفتن قارچ و پوسیدگی ساقه و زرد شدن برگها خواهد شد.

خاک

بهترین خاک برای این گیاه، نسبت های مساوی ماسه شسته شده +خاک برگ+کودپوسیده دامی+ خاک باغچه است.

رطوبت

این گیاه رطوبت ۵۰ الی ۷۰ درصدی را دوست دارد و برای تامین آن میتوانگاهی آب به برگ ها اسپری کرد.

کوددهی

در فصول رشد( بهار و تابستان) دو هفته یکبار با کودهای توصیه شده گلتان را تقویت کنید.

تعویض گلدان

هر ۶ ماه ته گلدان را چک کنید اگر ریشه ها بیرون زده بود گلدان را عوض کنید، اما به طور معمول ۱تا ۲ سال یک بار، گیاه نیاز به تعویض گلدان دارد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب