آموزش روش تمیز کردن لکه از روی پارچه

آموزش روش تمیز کردن لکه از روی پارچه

تمیز کردن لکه از روی پارچه  - تمیز کردن لکه از روی لباس

تمیز کردن لکه از روی پارچه – تمیز کردن لکه از روی لباس

اگر روی لباس یا پارچه لکه افتاده است باید ابتدا لکه را پاک کنید و سپس آن را درون ماشین لباسویی بیندازید.
آب گرم برخی لکه‌ها را ثابت می‌کند. مانند لکه‌ی تخم‌مرغ، چای، قهوه، خون، رنگ میوه‌ و …

روش پاک کردن لکه از پارچه قابل شستشو و غیرقابل شستشو:

برای تمیز کردن لکه از روی لباس و پارچه، ۳ روش وجود دارد. می‌توان با استفاده از ابر یا برس محلول‌هایی مانند تتراکلرورکربن یا بنزین را روی لکه کشیده و آن را پاک کرد، با استفاده از آب اکسیژنه و اسید اگزالیک (جوهر ترش) یا آب ژاول لکه را بی‌رنگ کرد یا با استفاده از خمیری از پودرهای جذب کننده مانند گچ فرانسوی یا پورد تالک لکه را به صورت خشک از روی لباس تمیز کرد.

روش پاک کردن لکه از پارچه قابل شستشو:

برای پاک کردن لکه‌ی خون، چسب یا موادی که دارای قند است از روی پارچه‌ی رنگی با استفاده از اسفنج، تراکلروکربن را روی لکه کشیده، سپس با آب سرد پارچه را بشورید و در انتها آن را با آب گرم و صابون بشورید.
اگر همین لکه‌ها بر روی پارچه کتان و نخی به رنگ سفید بود، لکه را در آب سرد بشورید و در انتها با آب گرم و صابون پارچه را بشورید. اگر با این روش پارچه تمیز نشد ۳ قاشق نمک با ۱ قاشق آب را مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن لکه استفاده کنید.

تمیز کردن لکه شمع:

موم اضافی را ابتدا از روی پارچه برداشته، قسمتی که لکه دارد را بین دو کاغذ خشک گذاشته و با اتوی داغ بر روی آن بکشید سپس با استفاده از اسفنج و تتراکلروکربن تمیز کنید.

تمیز کردن لکه آدامس:

روی سمت دیگر پارچه یخ بکشید و آدامس جدا شده را بردارید اگر باز لکه آدامس باقی ماند آن را با تتراکلروکربن و اسفنج تمیز کنید.

تمیز کردن لکه کاکائو و شکلات:

در ابتدا لکه را با آب گرم و صابون شسته سپس با تتراکلروکربن آن را بشورید و در انتها با اسفاده از اسفنج و آب گرم لکه را به طور کامل تمیز کنید.

تمیز کردن لکه جوهر:

برای پاک کردن این لکه می‌توانید از پودرهای جذب کننده استفاده کنید، مانند پودر تالک. اگر جنس پارچه از نخ و کتان است می‌تواند از گلیسیرین نیز استفاده کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.