چرا احساس خستگی می کنیم؟

احساس خستگی هر چند وقت یکبار طبیعی است. این اتفاقی در افراد کاملاً شایع است، احساس خستگی دائمی بیشتر اوقات یک مشکل اساسی محسوب می شود. بنابراین ، این بدان معنی است که قطعاً یک ایرادی وجود دارد. شما باید بدانید که چرا احساس خستگی می کنید و راه حلی برای کیفیت بهتر زندگی پیدا می کنید.

چرا احساس خستگی می کنیم؟

دیر بیدار شدن

بیشتر اوقات ممکن است فکر کنید که دیر بیدار شدن از خواب به معنای این است که شما نیاز به استراحت بیشتری دارید ، اما در واقع این نادرست است. بنابراین ، در واقعیت ، زود بیدار شدن باعث می شود افراد در طول روز احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

در سال ۲۰۰۹ ، مطالعه ای که در دانشگاه لایپزیگ (آلمان) انجام شده ، نشان داد که پرانرژی ترین یا فعال ترین افراد دقیقاً کسانی هستند که زود بیدار می شوند.

به همین ترتیب ، یک مطالعه انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی در زیست شناسی مولکولی و بیوفیزیک در آکادمی علوم روسیه که با عنوان شخصیت و تفاوت های فردی منتشر شده است  نشان می دهد که سه نوع از افراد طبق پویایی های ساعت بیولوژیکی آنها وجود دارد.

این مطالعه تأکید می کند که شما باید ساعت های پر انرژی خود را بدانید و به “عادت” دستور دهید تا از زمانی که شما فعال هستید استفاده کنید.

تغذیه ضعیف

کربوهیدرات اضافی و کمبود پروتئین احتمالاً می تواند باعث خستگی شدید شود. اگرچه کربوهیدرات ها غذاهای خوشمزه ای هستند که به سرعت انرژی می دهند ، اما بدن آن ها را به عنوان قند تجزیه می کند ، بنابراین سطح قند خون شما را افزایش می دهد.

پس از آن ، لوزالمعده باید سطح بالایی از انسولین را برای کاهش قند خون ایجاد کند. بنابراین ، هنگامی که سطح قند خون شما از این فراز و نشیب ها می گذرد ، بدن شما به استفاده از انرژی زیادی متوسل شود. اگر شما از این مواد استفاده می کنید دچار خستگی زیادی خواهید شد.

سبک زندگی بی تحرک

انجام هیچ کاری باعث خستگی زیادی نمی شود. داشتن یک سبک زندگی بی تحرک لذت بخش نیست ، بلکه وقتی تداوم پیدا می کند خسته کننده نیز است. بنابراین ، اگر شغل ثابت دارید و راننده ماشین هستید بیشتر خسته خواهید شد.

در مقابل ، تمرینات بدنی و هوازی با تأثیر کم ، از جمله فعالیت هایی در فضای باز – تولید هورمونهای شادی را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث بهبود کیفیت خواب و سلامت کلی شما می شود. به احتمال زیاد در ابتدا احساس خستگی خواهید کرد اما ورزش باعث کاهش چشمگیر خستگی می شود و مقاومت زیادی را به همراه دارد.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

بدن به نور خورشید احتیاج دارد ، به همین دلیل ، آفتاب گرفتن در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر به بدن شما کمک می کند تا سطح مناسب ویتامین D را تولید کند. در عین حال ، نور خورشید به بدن کمک می کند تا بدن سالم بماند. فقط با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، خواب بهتری را به خود هدیه دهید.

خوب نخوابیدن

یکی از اصلی ترین دلایل خستگی ، نداشتن ساعت کافی خواب آرام است. بهتر است اگر یک بزرگسال هستید در طول شب ۷ یا ۸ ساعت خواب بی وقفه داشته باشید. این به مغز و سایر ارگان ها اجازه می دهد مراحل و عملکردهای ترمیم خود را انجام دهند.

کمبودهای ویتامین و مواد معدنی

ریز مغذی ها ، مواد معدنی و ویتامین ها مواد مهمی هستند تا بدن شما به خوبی کار کند. کمبود این مواد مغذی منجر به خستگی، سرگیجه و حتی سایر مشکلات شدیدتر می شود.

داشتن یک رژیم متعادل ، با خوردن حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات روزانه بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز را تأمین می کند. به همین ترتیب ، خوردن آجیل ، از جمله غذاهای تهیه شده از مواد معدنی مانند کلرید منیزیم ، بسیار مفید است.

موقعیت های استرس زا

ممکن است هنگام مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل کنترل که هیچ راه حلی ندارند ، دلسرد شوید. اگر در معرض یک مشکل بزرگ هستید ، وضعیتی که شما را خسته می کند یا مراقب یکی از اعضای خانواده بیمار هستید ، ممکن است احساس کنید نمی توانید شرایط را تحمل کنید.

در این نوع موقعیت ها باید استراحت کنید و از فکر کردن در مورد آنچه خارج از کنترل شماست ، خودداری کنید. این به شما کمک می کند تنش عاطفی را کاهش دهید. بنابراین ، سعی کنید یک کار خوب برای خود انجام دهید و هر چند وقت یکبار استراحت کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب