غذاهایی که باید قبل از ورزش بخورید

بسیاری از مردم فکر می کنند شما نباید قبل از ورزش غذا بخورید. اما باید بدانید که شما حتما باید قبل از تمرین چیزی بخورید. بدن شما برای انجام هرگونه فعالیت بدنی به انرژی نیاز دارد. اگر طبق روال فعالیت صبحگاهی دارید ، خوردن قبل از ورزش بسیار مهم است. وقتی قبل از ورزش یا پیاده روی غذا می خورید ، نتیجه بهتری می گیرید. با این حال ، این بدان معنی نیست که می توانید پیتزا بخورید! قبل از ورزش باید غذاهایی را که می خواهید بخورید را با دقت انتخاب کنید.

غذاهایی که باید قبل از ورزش بخورید

بستگی به نوع ورزش دارد

نوع تمرینی که می خواهید انجام دهید در انتخاب غذاهایی که می خواهید قبل از آن بخورید تاثیر گذار است.همچنین مهم است که شما اهداف شخصی خود را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر با کار کردن سعی در کاهش وزن و سوزاندن چربی دارید ، از غذاهای کم کالری خودداری کنید.

درعوض ، اگر هدف شما انجام تمرینات شدید یا افزایش توده عضلانی است ، باید قبل از شروع ، ذخایر انرژی خود را پر کنید. این امر به این دلیل است که بدن شما به انرژی زیادی نیاز دارد و برای دریافت آن ، بهترین گزینه شما غذاهای پر پروتئین ، چربی و کربوهیدرات است.

چه زمانی و چقدر قبل از ورزش بخورید

مهم است که حداقل نیم ساعت قبل از شروع فعالیت خود غذا بخورید. حتی ممکن است بسته به غذاهایی که می خورید ، در صورت امکان به زمان بیشتر نیاز داشته باشید.

علاوه بر این ، قبل از ورزش مراقب میزان مواد غذایی که می خورید باشید. در غیر این صورت ، ممکن است در طول فعالیت بدنی احساس پر شدن کامل کنید. به عنوان مثال ، معده شما ممکن است پر شود و احساس سنگینی و بی انرژی بودن کنید.

در حالت ایده آل ، یک قسمت متوسط ​​از مواد غذایی با کیفیت میل کنید. تا در طول تمرین بدنتان از آن انرژی بگیرد.

پروتئین ها ، مایعات و کربوهیدرات ها

به طور کلی ، شما باید سعی کنید قبل از تمرین کربوهیدرات هایی را که به راحتی هضم می شوند ، بخورید.

این مواد بسیاری از انرژی مورد نیاز شما را تأمین می کنند. به عنوان مثال ، نان سبوس دار ، غلات غیر فرآوری شده ، ماکارونی ، برنج و همچنین میوه و سبزیجات خاصی گزینه های عالی هستند.

اگر می خواهید روی عضلات خود کار کنید ، مهم است که غذاهایی با پروتئین مصرف کنید. نکته اساسی در اینجا این است که حداقل ۲-۳ ساعت قبل از تمرین خود را میل کنید تا وقت کافی برای هضم آنها داشته باشید.

البته ، شما باید قبل ، حین و بعد از هر نوع تمرین ، آبرسانی کافی داشته باشید. قبل از ورزش حداقل نیم لیتر آب بنوشید. از طرف دیگر ، شما همچنین می توانید آب میوه های بدون چربی یا نوشیدنی های تحریک کننده دیگری مانند قهوه یا چای بنوشید. این امر به ویژه در صورت انجام فعالیت بدنی در زمان صبح بسیار مفید است.

غذاهایی که باید قبل از ورزش بخورید

موز غذای مناسبی قبل و بعد از تمرین روزمره است. در حقیقت ، این میوه دارای مقدار زیادی پتاسیم است که تمام مواد معدنی را که در طی فعالیت بدنی از دست می دهید ، دوباره پر می کند. به علاوه موزها حاوی کربوهیدرات هستند و انرژی مورد نیاز برای ورزش را برای شما تأمین می کنند.

اسموتی ها نیز گزینه عالی دیگری است. آنها به سرعت آماده می شوند و شما می توانید انواع مواد تشکیل دهنده را به آنها اضافه کنید. در حالت ایده آل ، یک اسموتی ، می تواند ماست ، میوه یا برخی از انواع غلات داشته باشد..

هنگامی که با فکر کردن با انتخاب ترکیبات مناسب آماده شد ، یک لرزش می تواند به یک ماده غذایی کامل و پر از پروتئین ، ویتامین ها و کربوهیدرات تبدیل شود. این بهترین راه برای آماده سازی بدن برای حرکت است.

اگر وقت زیادی برای صرف کردن ندارید ، خوردن یک تکه نان با مربا گزینه ای آسان و سریع برای انرژی بخشیدن به بدن است. میوه‌های غلات تا زمانی که مقداری کالری کم کالری داشته باشید ، دارای صفر مواد مصنوعی بوده و حاوی غلات سبوس دار و همچنین میوه و دانه است قابل قبول است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب