ویژگی‌های افراد روان پریش

ویژگی‌های افراد روان پریش

روان پریش – افراد روان پریش

روان پریش – افراد روان پریش

این احتمال وجود دارد که در اطرافتان افراد روان پریش باید به طور مثال کسی که چند لحظه پیش با او برخورد داشتید یا یکی از دوستان یا خانوادتان، ولی شما نمی‌دانید که آنان روان‌پریش هستند چرا که شناسایی این افراد کار دشواری است.
در بعضی موارد معلوم می‌شود که شخص روان پریش است و این در مرحله‌ای است که شخص هذیان می‌گوید و دچار توهم می‌شود، ممکن است اطرافیان تصور کنند که او دیوانه شده است.
این افراد مانند سایر مردم شاد و سرحال در جامعه حضور دارند ولی از درون تاریکی آنها را گرفته است و اگر شما حواستان نباشد این احتمال وجود دارد که شما را هم فرا بگیرد.
در ادامه چند ویژگی این افراد گفته شده است و بد نمی‌باشد که این ویژگی‌ها را بدانید و در صورت مواجه شدن با این افراد از آنان دوری کنید.
۱- ویژگی کلاسیک افراد روان پریش ضعف احساسی می‌باشد. این افراد نمی‌توانند تنهایی زندگی کنند و همیشه به دنبال یک قربانی هستند تا از لحاظ عاطفی از او سوء استفاده کنند.
۲- آنها نمی‌توانند عشق را تجربه کنند؛ زیرا با بی‌احترامی به عشق نگاه کرده و قادر به درک وفاداری و عشق نمی‌باشند.
۳- کسانی که روان پریش هستند به سایر مردم به عنوان یک وسیله برای بازی نگاه می‌کنند که به آنها دروغ می‌گویند، از آنان استفاده کرده و آزارشان می‌دهند. این یک تفریح موقتی برای آنان می‌باشد.
۴- آنها حس همدلی ندارند. می‌خواهند دیگران را گول بزنند و کنترل کنند. بی حسی و کسلی آنان را رنج می‌دهد.
۵- روان پریش‌ها معمولا سوءاستفاده کننده عاطفی و جنسی هستند.
۶- با اینکه یک فرد روان پریش یک منحرف جنسی است اما موضوعی که برای او مهم است سوءاستفاده عاطفی می‌باشد. او فرد قربانی را هم از لحاظ عاطفی و هم جنسی مالک شده سپس وی را از درون و بیرون از بین می‌برد.
۷- احساسات افراد روان پریش با مردم معمولی متفاوت است. آنها دارای احساساتی کوتاه و شدید هستند.
۸- ممکن است شور و شوق نشان دهند، اشک تمساح بریزند، مثل یک فرد عصبانی فریاد بزند، هیجان زده شوند یا درباره حماقت‌ها و بدبختی‌هایشان جمله‌های غمگینی بگویند اما هیچ کدام از اینها قوت احساسات وی را نشان نمی‌دهد.
۹- آنها غم و اندوه جدی‌ای ندارند، صادق نیستند، ناامیدی و شادی واقعی و عمیقی نخواهند داشت.
۱۰- خشم آنان کوتاه، سرد، ناگهانی و مطلق است و اینکه بتوانید پیش بینی کنید چه چیزی آنها را عصبانی کرده است کار راحتی نمی‌باشد. خشم این افراد مانند کسانی که نرمال هستند تحریک نمی‌شود.
۱۱- ممکن است یک چیز بی‌اهمیت و معمولی آنها را آزار دهد در صورتی که یک مسئله جدی هیچ تاثیری روی آنها نداشته باشد.
۱۲- موانعی که بین روان پریش و اهدافش وجود دارد شخصی نمی‌باشد. در واقع این موانع غیر شخصی موجب کله شقی و لجبازی وی خواهد شد.
۱۳- اعمال بدشان برای خودشان قابل توجیه و مناسب است و این حقیقت را نمی‌پذیرند که رفتارشان از سوی قربانی ممکن است پذیرفته نباشد.
۱۴- معتقد است قربانی که او بهش دروغ می‌گوید، ازش سوء استفاده می‌کند، کنترلش می‌کند، بهش خیانت می‌کند و او را از بقیه جدا می‌کند باید تمام این شرایط را بپذیرد چرا که به نفع او عمل کرده و به خاطر او این کارها را کرده است.
۱۵- آنها دارای حسی قوی نسبت به خودشان هستند و خودشان را دوست دارند ولی این حس کم عمق است.
۱۶- احساس باارزش و توانمند بودن دارند و سرشار از اعتماد به نفس هستند.
دارای هدف‌های کوتاه مدت هستند و اگر برنامه طولانی مدتشان را از آنها بپرسید نمی‌توانند برای خود برنامه‌ی طولانی مدت بریزند. آنها زود عصبانی می‌شوند و قادر به کنترل خشم خودشان نیستند. برای پیوند خانوادگی احترامی قائل نبوده و دنبال روابط کوتاه مدت هستند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.