راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان

راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان

سرطان – بیماری سرطان

سرطان – بیماری سرطان

۱- استفاده بیش از حد قند و خوراکی‌های بی‌فایده موجب تجمع چربی در کبد می‌شود که در نهایت منجر به آسیب کبدی شده و احتمال ابتلا به سرطان کبد را بیشتر می‌کند.
بیماری کبد چرب غیرالکلی که در سال‌های اخیر روبه افزایش بوده یکی از عوامل اصلی برای ابتلا به سرطان کبد می‌باشد.
۲- برای مقابله با سلول‌های سرطان و از بین بردن آنها نیاز است که سیستم ایمنی بدن شما در شرایطی مطلوب باشد. یک زندگی سالم و آرام در تقویت سیستم ایمنی بدن شما نقش مهمی را بر عهده دارد.
هنگامی سیستم ایمنی بدن شما می‌تواند بهتر بر روند التیام درونی و محافظت کامل از شما تمرکز داشته باشد که بدنتان با اثرات جسمانی و روانی ناشی از مشکلات زندگی درگیر نباشد. به همین دلیل باید استرس را در زندگی خود مدیریت کنید به خصوص استرس‌هایی که کنترل کردن آنها دشوار می‌باشد.
۳- مطالعات متعدد انجام شده به خصوص مطالعات معتبر JAMA نشان دهنده‌ی این است که یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان پیروی از رژیم مدیترانه‌ای با مصرف فراوان روغن زیتون فرابکر است.
به گفته‌ی متخصصان تغذیه در رژیم غذایی که مبتنی بر مواد غذایی گیاهی و کامل می‌باشد باید از محصولاتی مانند بروکلی، سیر و زردچوبه استفاده شود و باید از قندهای تصفیه شده، چربی‌های حیوانی اشباع و کربوهیدرات تصفیه شده استفاده نشود.
۴- اگر سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمان‌پذیرتر بوده و می‌توانند به نتیجه‌ی بهتری برسند از همین رو نظارت پیشگیرانه در زمینه سرطان دارای اهمیت خاصی می‌باشد.
بهتر است که معاینات منظم پزشکی را انجام دهید تا در صورت مشاهده مورد مشکوک به پزشک مراجعه کنید.
۵- برخی از ویروس‌ها موجب ابتلای شخص به سرطان می‌شود در حالی که برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان واکسن مخصوص وجود دارد.
متخصصان به همین دلیل توصیه می‌کنند که افراد مختلف از واکسیناسیون HPV، هپاتیت B و C استفاده نمایند. حدود ۷۰% از موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم را HPV تشکیل می‌دهد.
۶- بسیاری از سرطان‌ها مرتبط با اضافه وزن و چاقی می‌باشد به همین دلیل نگه داشتن وزن در محدوده استاندارد و سالم از اهمیت خاصی برخوردار است.
برای نگه داشتن وزن خود در محدوده سالم این نکات را رعایت کنید:
ورزش منظم، برقرار کردن تعادل بین رسیدگی به وظایف شغلی و خانواده، خواب کافی و مصرف مواد غذایی غیر سرطان زا.
۷- برای محافظت بدن از اشعه UV خورشید اولین خط دفاعی کرم ضدآفتاب می‌باشد ولی تنها راه نمی‌باشد. در روزهایی که شدیدا آفتابی می‌باشد از کلاه مخصوص آفتاب استفاده کنید و از عینک آفتابی که مقابله بالایی در برابر اشعه UV دارد استفاده نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.