با این دمنوش ها کبدتان را سم زدایی کنید

هرچه هوا سردتر میشود آلودگی هوا هم بیشتر در شهر رخنه میکند؛ آلودگی هوا معضلی است که گریبان شهرهای بزرگ را گرفته است و این سال های اخیر این مشکل تبدیل به معضلی بزرگ شده است. این آلودگی ها باعث وارد شدن بسیاری از سموم در بدن میشود.

با این دمنوش ها کبدتان را سم زدایی کنید

بعضی دمنوش ها به پاک کردن این سم ها از ریه کمک میکنند:

چای ماسالا

این دمنوش از گذشته دارویی برای درمان سرفه، سرماخوردگی و مشکلات تنفسی بوده است. برای درست کردن این دمنوش از دارچین و زنجبیل هم استفاده می شود. این دمنوش به کم کردن التهاب گلو کمک می کند.

چای سبز

شاید همه شما از خواص چای سبز برای لاغری و کاهش وزن اطلاع داشته باشید. یکی از خاصیت های دیگر این دمنوش به دلیل مواد آنتی اسکیدانی که دارد این است  که مواد مضر و سمی را از بدن دفع میکند و باعث بهبود عملکرد گوارش می شود.

دمنوش عسل، لیمو و زنجبیل

از مهم ترین خواص زنجبیل خاصیت ضد التهابی آن است که میتواند سرفه را کاهش دهد، همچنین برای از بین بردن حالت تهوع نیز بسیار مفید است. عسل هم از سرفه های شما جلوگیری میکند ولیمو هم به سبب داشتن ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.

زردچوبه و زنجبیل

زردچوبه خواص دارویی زیادی در درمان سرماخوردگی و کاهش سرفه دارد.زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد.زنجبیل نیز احتقان را کاهش می دهد.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان هم به کم کردن سرفه و احتقان کمک میکند. این دمنوش خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی هم دارد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب