درمان های خانگی تبخال

تبخال بیماری ویروسی است که ممکن است گریبان گیر افراد زیادی شده باشد این ویروس موضعی که درگیرمیشود را دچار تاول های ریز میکند. راه انتقال این ویروس از طریق بوسیدن، استفاده از ریش تراش یا غذاخوردن با ظروف این افراد است. از قدیم شنیده ایم که تبخال ممکن است به دلیل ترس، استرس، تب یا خواب بد نمایان شود. درمان هایی برای از بین بردن این ویروس وجود دارد، استفاده از پمادها یا حتی درمان های خانگی.

درمان های خانگی تبخال

۱_ روغن چای: روغن چای سیستم ایمنی بدن را تحریک میکند و با ویروس تبخال مبارزه میکند. برای استفاده از این روغن، پنبه ای را آغشته به روغن چای کنید و روزی دوبار آن را روی تبخال بگذارید.

۲_ جعفری: جعفری به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی به درمان تبخال کمک میکند.برای درمان این ویروس اسانس ریشه جعفری را روی تبخال قرار دهید.

۳_ کیسه یخ: ساده ترین راه برای درمان تبخال و کاهش درد ناشی از آن استفاده از کیسه یخ است. مراقب باشید طولانی مدت از یخ روی پوستتان استفاده نکنید.

۴_ چای کیسه ای: یکی از در دسترس ترین درمان های تبخال استفاده از چای سیاه است که خاصیت ضد ویروسی هم دارد. با استفاده از چای کیسه ای یک لیوان چای درست کنید و اجازه دهید کیسه خنک شود و آن را به آرامی روی تبخال بگذارید.

۵_ قهوه سیاه: قهوه سیاه هم به دلیل خواصش یکی از بهترین راه های درمان تبخال است. اگر تاول در دهانتان است هوا سیاه را آماده کنید صبر کنید تا خنک شود و بعد کمی از آن را در دهانتان نگه دارید، این کار را چند بار تکرار کنید.

۶_ آلوئه ورا: ژل آلوئه ورای خالص تهیه کنید، این ژل به درمان خارش و التهاب تبخال کمک میکند.ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم روی محل تبخال بمالید.

به یاد داشته باشید تبخال را از عوامل خارجی مثل گرد و غبار و اشعه خورشید  دور نگه دارید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب