نظافت خانه با آب‌لیمو

نظافت خانه با آب‌لیمو

لیمو - لیمو ترش

لیمو – لیمو ترش

در زمان قدیم که مواد شوینده نبوده از آب‌لیمو برای تمیز کردن وسایل و سطوح استفاده می‌کرده‌اند.
۱- نمک و آب‌لیمو را با هم ترکیب کرده و خمیر سفتی که از ترکیب این دو به دست می‌آید را به سینک ظرقشویی از جنس مس، استیل و برنج یا شیرآلات بمالید و با آب آن را بشورید.
۲- ممکن بوی غذا روی سینک باقی بماند که بسیار آزاردهنده است برای از بین‌ بردن این بو یک لیمو را از وسط بریده و آن را در سینک بگذارید. از پوست لیمو و پرتقال نیز می‌توانید استفاده کنید.
۳- آهک‌های موجود در آب به مرور زمان با برجای گذاشتن رسوبات باعث بسته شدن لوله‌های فاضلاب می‌شود برای پیشگیری از این اتفاق، آب ۱ عدد لیمو را در سینک ریخته و پس از چند دقیقه شیرآب را باز کنید.
۴- برای پاک کردن مواد شوینده و غذاهای خشک شده به‌جا مانده در ماشین ظرفشویی یک تکه لیمو را روی بدنه ماشین ظرفشویی کشیده و سپس با استفاده از دستمال مرطوب و سپس دستمال خشک آن را تمیز کنید.
۵- برای تمیز کردن شعله پخش کن آب‌لیمو را با جوش‌شیرین ترکیب کنید تا خمیر درست شود، سپس خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله پخش کن گذاشته و با آب و اسفنج تمیز کنید.
۶- برای تمیز کردن پنجره از دود و تارعنکبوت و پنجره‌های آشپزخانه از چربی، ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با نصف پیمانه سرکه سفید و یک چهارم آب گرم ترکیب و با آن پنجره‌ها رو تمیز کنید.
۷- برای از بین بردن بوی بد تخته گوشت روی آن مقداری آب‌لیمو بمالید.
۸- برخی از دستگاه‌های بخار به دلیل راکد بودن آب بوی نامطبوع و کپک مانندی می‌دهند که برای حل این مشکل کافی است ۴ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو داخل آب دستگاه بریزید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.