روشهای مدیریت مطلوب زندگی و کار
روشهای مدیریت مطلوب زندگی و کار
طبق مطالعات محول کردن یکسری وظایف به دیگران حتی کار خانه حس رضایت را در افراد افزایش میدهد.
افراد شاغل در هنگام ورود به خانه و روبهرو شدن با حجم کارهای خانه مضطرب میشوند به همین دلیل بهتر است بین افراد خانواده کارها تقسیم شود یا شخصی را برای کمک در کارهای خانه استخدام کرد.
امروزه به سختی میتوان به نحوی تعادل بین زندگی شخصی و کار را حفظ کرد که هم مورد رضایت باشد هم منجر به خستگی مفرط نشود.
کار بیش از حد توان منجر به خستگی جسمی و روانی شده و در فرد احساس بیانگیزگی ایجاد کرده و شخص با وجود انجام دادن کار بیشتر دستمزد بیشتر دریافت نمیکند.
مدیکال نیوز تودی چند نکته برای حفظ این تعادل و پیشگیری از افراط در مقوله کار و مسائل مرتبط را در مقالهای نوشته است که به شرح زیر است:
۱- کنار گذاشتن تلفن هوشمند:
برای اینکه با دغدغه کار در زمان آزاد خود درگیر نباشید ایدهی خوبی است که به تلفن و پیامهای کاری در خارج از زمان کار پاسخ ندهید. در صورتی که کارفرما هستید یا به صورت دورکاری کار میکنید یک زمان مشخصی را برای کار کردن خود مشخص کنید.
۲- اجازه ندهید نگرانیهای شغلی زمان و وقت شخصیتان را به خود اختصاص دهند.
کنار گذاشتن موضوعات مرتبط به کار در طول روز و فکر نکردن به آن سخت است اما طبق مطالعات انجام شده این استرس بر روی روابط خانوادگی تاثیر منفی میگذارد.
در صورت نداشتن یک لباس فرم مشخص برای محل کارتان بهتر است یک لباس مشخص برای محل کار خود داشته باشید. براساس بررسیها نوع پوشش شخص بر طرز فکر دیگران نسبت به وی تاثیر میگذارد.
داشتن یک لباس مشخص برای محل کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شده و این امکان را به فرد میدهد که عملکرد بهتری در محیط کار داشته باشد.
۳- در مسیر رفت و آمد مطالعه کنید.
براساس تحقیقات مطالعه کردن به شکلهای متعددی زندگی را تقویت میکند، مانند کاهش استرس. مطالعه کردن در مسیر رفت و آمد به محل کار سبب میشود استرسهای قابل پیشبینی قبل از کار از بین برود و فضای آرامی را ایجاد کند.
۴- برای انجام کارهای خانه از دیگران کمک بگیرید.
طبق مطالعات اگر بخشی از وظایف مانند کار خانه را به دیگران محول کنید رضایت شما از زندگی بیشتر میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟مشارکت