همه چیز درباره آبیاری کاکتوس ها

آبی که کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی نیاز دارند نسبت به گیاهان عادی متفاوت است.این تفاوت در دفعات و میزان آبی است که به کاکتوس خود می دهید. حتی ممکن است در همین دسته هم تفاوت هایی وجود داشته باشد که معمولا بعد از مدتی نگهداری و کسب تجربه شرایط نگهداری هرکدام را یاد می گیرید.

همه چیز درباره آبیاری کاکتوس ها

مقدار آبیاری

اولین گام این است که کاکتوس ها هم مانند بقیه گل و گیاه ها باید به صورتی آبیاری شوند که تمام خاک خیس شود و آب اضافی از سوراخ های ته گلدان خارج شود.

گام بعد زمانی است که خاک گیاه کاملا خشک شده است و گیاه تشنه به نظر می رسد.اما توجه داشته باشد که همیشه خاک را مرطوب نگه ندارید و اجازه دهید زمانی هم خاک خشک بماند. در زمستان بهترین زمان برای آبیاری کاکتوس ها صبح و در تابستان شب ها است

خاک

ریشه کاکتوس ها با ماندن رطوبت در گلدان سریع می پوسند، برای پیشگیری از این اتفاق از خاکی استفاده کنید که آب را از خود عبور توجه داشته باشید که خاک در گلدان‌های گلی زودتر از گلدان‌های پلاستیکی، خشک خواهد شد.

هر گیاه با توجه به شرایطی که دارد به یک میزان آبیاری نیاز دارد، تعیین زمان آب دادن به گل ها آسان نیست و نیازمند به دست آوردن تجربه در این زمینه است، ولی با لمس خاک و تعیین میزان خشکی یا رطوبت خاک تا حدی می توان فهمید که کاکتوس به آبیاری نیاز دارد یا نه.

در پایان، چیزی که در انواع کاکتوس ها صدق می کند این است که بعد از آبیاری باید برای نوبت بعدی زمانی بگذرد تا گیاه مدتی در خشکی باقی بماند،تا گیاه در اثر جمع شدن آب و نرسیدن هوا به ریشه ها دچار پوسیدگی نشود.

در بیشتر منازل از آب لوله کشی شهری جهت آبدادن استفاده می‌شود. آب لوله کشی دارای مقادری قابل توجهی فلورید می‌باشد که برای کاکتوس‌ها مضر است. استفاده مکرر از آب فلورید‌دار باعث ایجاد لکه روی کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که بهترین آب برای آبیاری کاکتوس آب باران یا آب چاه و چشمه است ولی در صورت در دسترس نبودن این ها از آب جوشیده ای که سرد شده استفاده کنید. آب آکواریوم نیز به دلیل داشتن فضولات ماهی‌ها برای رشد گیاهان مناسب است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب