هشداز پلیس در مورد این نوع از پیامک ها

سردار حسین رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ) با هشدار در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش ارسال پیامک به افراد گفت: متاسفانه علیرغم تمام تذکراتی که پلیس به مردم میدهد اما کلاهبداری از طریق پیامک افزایش یافته است و کلاهبرداران از طریق تماس و اعلام برنده نمودن مخاطبان از آن ها سواستفاده و کلاهبرداری میکنند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات افرادی که دارای تحصیلات عالی نیز هستند قربانی این نوع کلاهبرداری‌ها می‌شوند، لذا تاکید می‌کنیم که افراد در موارد مشکوک پلیس را در جریان قرار دهند،زیرا پس از وقوع جرم ،کار قربانی سخت تر میشود.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس برای مقابله با این جرائم در فضای مجازی تصریح کرد: براساس آمارها در تهران حدود ۷۰ درصد جرائم در فضای مجازی افزایش داشته است و لذا تاکید می‌کنیم مردم مراقبت‌هایشان را در فضای مجازی بیشتر کنند.

سردار رحیمی همچنین درباره خرید و فروش حیوانات حیات وحش در فضای مجازی گفت: جرائم مختلفی مانند خرید و فروش سلاح، خرید و فروش مواد مخدر، خرید و فروش حیوانات ،خرید و فروش داروهای تقلبی و لوازم ارایش غیر مجاز نیز در این حوزه در حال اتفاق افتادن است.

وی ادامه داد: پلیس فتا خرید و فروش حیوانات در حیات وحش را به صورت روزانه در فضای مجازی بررسی می‌کند و مواردی را که مربوط به پلیس‌های تخصصی دیگر است در اختیار آنها قرار داده و اقدامات مقتضی در حوزه فعالیت دیگر پلیس های تخصصی در حال پیگیری است.