سیمان باز هم گران میشود

عبدالرضا شیخان درباره وضعیت تولید سیمان طی ۹ماهه امسال در کشور اظهار کرد: حدود ۴۱میلیون تن سیمان  و حدود ۴۸تن کلینکر امسال تولید شده است.

وی با بیان اینکه تولید سیمان طی ۹ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر نکرده و برابر سال گذشته است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال  تولید سیمان کشور به حدود ۵۳ میلیون تن برسد.

دبیر انجمن سیمان با اشاره به صادرات سیمان کشور افزود: امسال حدود ۴میلیون و ۸۰۰هزار تن سیمان به خارج از کشور صادر شده است در ضمن صادرات کلینگر نیز به همین میزان بوده است.

شیخان با بیان اینکه صادرات سیمان کشور ۲ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: سیمان ایران  به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود و بیشترین صادرات سیما کشور به افغانستان و بیشترین کلینکر به بنگلادش صورت می‌گیرد.

وی در این مورد که آیا باز هم شاهد افزایش قیمت سیمان خواهیم بود اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه ها مجبور هستیم درباره قیمت ها بازنگری انجام دهیم،اما به دلیل اینکه قیمت گذاری در این زمینه بسیار حساس است لذا این امر به یک موسسه حسابرسی واگذار گردیده تا قیمت ها بطور دقیق و حساب شده افزایش پیدا کند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۳۵درصد هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: افزایش هزینه حمل و نقل، مواد اولیه، نرخ ارز، هزینه تعمیرات و هزینه دستمزد تعیین کننده میزان افزایش قیمت نهایی سیمان خواهند بود.