مبلمان اداری چه ویژگی هایی دارد؟

کسانی که در یک اداره و یا شرکت کار می کنند، آنجا را خانه دوم خود میدانند. این خانه دوم جایی است که افراد می خواهند با تجارت به سود برسند و فرصت شغلی برای افراد جامعه ایجاد کنند. کسانی که شاغل اند بیشتر وقت زندگی خود را در محل کار خود می گذرانند. پس باید در محیطی که کار می کنند احساس راحتی داشته باشند تا بتوانند وظیفه خود را به درستی و با تمرکز انجام داده و عملکرد کار خود را بالا ببرند. یکی از وسایل پر کاربرد در تمامی شرکت ها و اداره ها، مبلمان اداری است. اگر شما صاحب یک شرکت هستید و میخواهید یک دست مبلمان اداری بخرید، باید در هنگام خرید به سه نکته مهم توجه کنید. ۱) مبلمان انتخابی شما باید دارای کیفیت و دوام بالایی باشد. ۲) طراحی و استایل زیبا متناسب با فضای داخلی شرکت باشد. ۳) ارگونومی مناسب و راحتی داشته باشد.

تمامی مواردی که گفته شد نه تنها در مبلمان اداری بلکه در هنگام خرید میز و صندلی اداری، میز و صندلی مدیریت نیز باید رعایت شود. این نکات باعث می شوند تا کارمندان زود خسته نشوند و سلامتی آن ها نیز به خطر نیفتد. چرا که همه می دانیم استفاده از صندلی نامناسب میتواند در کوتاه مدت باعث ایجاد کمر درد و گردن درد و آسیب های دیگر شود. در ادامه میخواهیم ویژگی های مبلمان اداری را بیشتر بشناسیم.

– کیفیت بالا: منظور از کیفیت همان دوام است. مبلمانی که خریداری می کنید باید دوام بالایی داشته باشد.

– استایل یا طراحی زیبا: اگر میخواهید محل کار شما زیبا باشد پس باید به استایل مبلمانی که خرید می کنید توجه کنید. وقتی فردی وارد شرکت شما می شود، زیبایی طراحی مبلمان میتواند نظری مثبت ایجاد کند و در نتیجه باعث ایجاد اعتماد شود. در حقیقت مبلمان اداری شما، شخصیت شرکت شما را نمایش می دهد.

– ارگونومی مناسب: ارگونومی یعنی تلفیق شرایط کاری با نیاز های انسانی. به زبان ساده ارگونومی باعث می شود تا آسیب های جسمانی در محل کار به حداقل برسد. ارگونومی بر روی تمامی قسمت های بدن مانند ستون فقرات، کمر، پا و دست ها انجام می گیرد. صندلی، میز و یا مبلمانی که خریداری میکنید باید متناسب با شرایط بدنی هر فرد باشد.

مواردی که در بالا توضیح دادیم، ویژگی های کلی مبلمان اداری بود. یک سری موارد جزیی هم هستند که لازم است تا حتما بدانید.

– میزان ارتفاع: کارمندان شما هر یک قد های متفاوتی دارند. پس حتما سعی کنید صندلی هایی که خریداری میکنید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند.

– پشتی صندلی: پشتی صندلی باید به گونه ای باشد تا برای ستون فقرات مشکلی به وجود نیاورد.

– چرخ ها: متناسب با کار کارمندان می توانید تصمیم بگیرید که آیا صندلی ها چرخدار باشند یا خیر. اما بیشتر افراد و کارمندان دوست دارند تا بتوانند بین میز و کشوی خودشان حرکت کنند. اما اگر خواستید صندلی های چرخدار خریداری کنید، حتما نوع ۵ چرخ آن را انتخاب کنید. چرا که صندلی های چهار چرخ اگر یکی از چرخ ها دچار مشکل شود، امنیت و ثبات خود را از دست می دهند.

در این مقاله سعی کردیم به طور جامع و کامل ویژگی های مبلمان و یا صندلی های اداری را شرح دهیم. اما باز تاکید می کنیم که حتما با یک مشاور و یا طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا آگاهانه وسایل شرکت خود را خریداری کنید.