غذاهایی که از سیگار بدترند!

رژیم های نادرست امروزه بیشتر از کشیدن دخانیات افراد را می کشند. دانشمندان کشف کردند که نداشتن مواد مغذی مهم می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. با این حال برخی از محصولات ، که ما به دلیل ویژگی های مفید آنها در رژیم غذایی خود قرار داده ایم ، ممکن است برای بدن ما نیز مخرب باشد.

غذاهایی که از سیگار بدترند!

_میوه ها برای تغذیه شما بسیار مهم هستند و آب میوه های تازه راهی آسان برای افزودن آنها به رژیم غذایی روزانه شما است. اما ، به صورت مایع ، میوه ها اکثر عناصر سالم خود را مانند فیبر از دست می دهند ، که در پیشگیری از دیابت ، بیماری های قلبی و چاقی نقش مهمی دارد. علاوه بر این ، مصرف بی رویه آب میوه ها به دلیل مقدار قند موجود در آنها ممکن است در واقع باعث ایجاد این مشکلات سلامتی شود. در حقیقت ، بعضی از آنها به اندازه کل قوطی نوشابه قند دارند!

توصیه می شود به جای نوشیدن آب میوه ، یک تکه میوه بخورید. یک میوه کافی است تا نیاز شما را کامل برآورده کند.

_خود سوشی به تنهایی مضر نیست. با این حال ، این مواد و مواد افزودنی مختلف موجود در سوشی هستند که مشکل اصلی را ایجاد می کنند. امروزه تعداد زیادی از رولت ها حاوی مایونز ، پنیر خامه ای ، سس ها و سایر محصولات ناسالم هستند که باعث افزایش ارزش غذایی سوشی ها می شوند و گاهی یک رولت ارزش کالری کل یک روز را دارد. برای جلوگیری از بروز مشکلات وزن ، رولهای ساده با ماهی آزاد را انتخاب کنید.

_ماهی وحشی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ سالم است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد. اما محتوای آن بسیار وابسته به چیزی است که ماهی می خورد. متأسفانه ، ماهی هایی که در سوپر مارکت ها می خریم معمولاً از اقیانوس نیست ، بلکه از پرورشی است. بنابراین ، نه تنها آنها فاقد مواد مغذی سالم هستند ، بلکه حاوی مواد افزودنی شیمیایی نیز هستند که کشاورزان برای رشد سریع تر آنها از آنها استفاده می کنند.

_غلات همیشه یک راه حل مفید برای یک صبحانه سالم و مغذی قلمداد شده اند. با این حال ، همه انواع غلات همان مقدار فواید را ارائه نمی دهند. بیشتر آنها از غلات تصفیه شده ساخته شده اند. در طی این فرآیند ، غلات مقدار قابل توجهی فیبر و سایر مواد مغذی را از دست می دهند. ناگفته نماند که مقدار قند اضافه شده به غلات به منظور بهتر شدن طعم آنها و جذابیت بیشتر برای کودکان است.

_نان سفید محصول دیگری است که از دانه های تصفیه شده تهیه شده و فاقد مواد مغذی سالم و فیبر است. از آنجا که فیبر به یک وزن سالم ، فشار خون خوب ، و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمتری کمک می کند ، این واقعیت که نان سفید آن را ندارد ، ممکن است دلیل این باشد که شما با همه این مشکلات روبرو هستید.

نان های سبوس دار می توانند جایگزین مناسبی باشند. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه نان سبوس دار خطر ابتلا به بیماری های ذکر شده در بالا را کاهش می دهد.

_سویا ممکن است برای سلامتی شما به همان اندازه ای که برای محیط زیست مضر است مضر باشد. گفته می شود محصولات سویا مخرب است. اکثر سویاها از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند ، به این معنی که به سختی می توانید هیچ یک از مواد مغذی وعده داده شده را از آنها دریافت کنید.

مشکل دیگر سویا غلظت بالای آن ایزوفلاون ها یا استروژن های گیاهی است که سطح آنها را در بدن شما افزایش داده و چرخه قاعدگی شما را مختل می کند. به همین دلیل ، مصرف سویا معمولاً با افزایش فعالیت هورمون های تیروئید در ارتباط است ، که می تواند منجر به کاهش وزن غیرمترقبه ، تعریق و تورم گردن شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب