علم الهدی قانون اساسی را اشتباه خوانده است؟

پس از اتمام خطبه های نماز جمعه مشهد عده از سود جویان اقدام به سوءاستفاده از سخنان علم الهدی با هدفی سازمان دهی شده کردند.

این افراد مدعی شدند که امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته نماز با زیر سوال بردن قانون اساسی، گفته است که وظیفه مجلس خبرگان نظارت بر رهبری و عزل وی نسیت. آن‌ها برای اثرگذاری روی ذهن مخاطب حتی از تصاویری از آیت‌الله‌ علم‌الهدی در کنار آیت‌الله‌ خامنه‌ای استفاده کردند.

اما اگر به اصل صحبت های علم الهدی مراجعه نماییم متوجه خواهیم شد که چنین سخنانی را وی عنوان ننموده است. وی یکی از وظایف خبرگان را امر به معروف و نهی از منکر عنوان نموده و بیان کرد مطالبات رهبری باید احیا گردد.

برخی دیگر هم به فیلم قدیمی از این عضو مجلس خبرگان استناد می‌کنند که اتفاقا در آن فیلم هم آیت‌الله علم‌الهدی «نظارت بر بقای شرایط رهبری» را جزو وظایف اصلی مجلس خبرگان برمی‌شمارد.

همچنین درحالی که آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه این هفته هم با تاکید بر وضعیت نامساعد اقتصادی گفت دشمن سفره ما را هدف قرار داده و ما اکنون مشغول جنگ اقتصادی شده ایم، برخی با انتشار تقطیع‌شده صحبت‌های امام جمعه مشهد برای وی شایعه سازی نموده و حاشیه ساخته اند.