با این ۵ اصل زندگی راحت‌تری داشته باشید

با این ۵ اصل زندگی راحت‌تری داشته باشید

زندگی راحت – زندگی شاد – راه های داشتن زندگی راحت

زندگی راحت – زندگی شاد – راه های داشتن زندگی راحت

در برخی مواقع به دلیل باورهایی غلط مانند اینکه به اندازه کافی خوب نیستید، به جایی که باید می‌رسیدید نرسیده‌اید یا عدم درک نیت و قصد دیگران با واکنشی که نسبت به شما دارند موجب می‌شود تا از واقعیت‌های جاری و لذت‌ها دور شوید و شاد بودن بیشتر یک تظاهر برای شما باشد.
با بهتر کردن نگرش و طرز فکر می‌توان درک بهتری از اتفاق‌ها داشت و دید منفی نسبت به خود را کاهش داد.
۱- همیشه ذهنمان درگیر این است که دیگران چه برداشتی از ما خواهند داشت و به همین دلیل نظر و توقع دیگران برای ما تعیین کننده می‌شود در صورتی که هر کسی مسائل و دغدغه‌هایی برای خود دارد و آنقدر که فکر می‌کنید به شما اهمیت نمی‌دهند، بدون نگرانی خودتان باشید.
۲- خیلی ساده لوحانه است که تصور کنید شما همان فرد ۱۰ سال پیش هستید و همان احساسات و طرز فکر را دارید.
نگرش و تجربیات با توجه به شرایط زندگی تغییر می‌کند از همین رو گذشته، حال و آینده ما با هم متفاوت است.
شما نمی‌دانید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و در آینده طرز فکر و احساساتتان چگونه خواهد بود و تنها در مورد گذشته می‌توانید نظر دهید.
۳- با افزایش فضای مجازی و دیدن زندگی به ظاهر کامل دیگران ممکن است شما را در دام مقایسه نا به جا بی‌اندازد و خودتان را با دیگران مقایسه کنید.
در فضای مجازی هر فردی سعی می‌کند که بهترین جنبه زندگی خود را به نمایش بگذارد تا توسط دیگران نقد یا طرد نشود.
مقایسه و داشتن این احساس که از دیگران پایین‌تر هستید بی‌فایده است زیرا موفق‌ترین آدم‌ها هم دغدغه و مشکلات خودشان را دارند و بسیاری از این مسائل درونی است و ما از آن بی‌اطلاع هستیم.
۴- به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که دوست خود را دلسوزانه و دوستانه نصیحت می‌کنید و برای کمک به وی تمام تلاش خود را می‌کنید اما به نظرتان می‌رسد که وی گوش شنوایی ندارد و به ما احساس ناتوانی دست خواهد داد.
هرگز هیچکس به پند و اندرز دیگران گوش نمی‌دهد مگر اینکه در زمان و مکان مناسب انجام شود.
بعدها ممکن است که دوستتان با همان روشی که شما گفته‌اید مشکلات خود را حل کند ولی به صحبت‌های شما توجهی نکرده و خود به این نتیجه رسیده است. احساس ناامیدی نکنید زیرا شما کارتان را به درستی انجام داده‌اید.
۵- واکنشی که شما نسبت به یک حادثه یا یک موقعیت خاص نشان می‌دهید بسیار مهم است و این نگرش ماست که مشخص می‌کند چقدر شاد یا ناراحت باشیم.
شما قادرید که با انتخاب واکنشتان پژواک منفی یا مثبت روی افکار و زندگی خود داشته باشید و درست است که در برخی از شرایط دشوار کنترل کردن واکنش سخت است اما بهتر است زمانی را صبر کنید تا حال و هوای شما عوض شود و پیامد و عواقب آن را برای خود و سایرین بررسی کنید

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.