روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره

 برای روشن کردن موها یکی از راه ها انجام دکلره است.روشی که خسارت زیادی را متوجه موهای ما میکند.اما راه های سالم تری نیز وجود دارند.اگر با این روش ها آشنایی ندارید ، روش های زیر را بکار ببرید تا از شر عواقب خطرناک دکلره در امان بمانید.

عسل : یک فنجان

روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری

سرکه : ۲ فنجان

دارچین : ۱ قاشق غذاخوری

پودر حنا : کمی برای توناژ قرمز

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب نموده و بمدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید.سپس مواد را بمدت ۲ ساعت بر روی موها بذارید.در صورتیکه نتیجه بهتری میخواهید اجازه دهید شب تا صبح مواد بر روی موهایتان بمانند و یا اینکه چندین بار این عمل را تکرار نمایید.

روشن کردن موها توسط لیمو

لیمو : ۳ عدد

پودر دارچین : ۱ فنجان

بابونه : ۲ فنجان

روغن بادام یا نارگیل : یک قاشق غذاخوری

بطری اسپری

بدلیل ماهیت اسیدی لیمو و امکان خشک شدن موهایتان استفاده از مواد روغنی را در ماسک مویتان حذف ننمایید.

بعد از اینکه چای بابونه را تهیه کردید، آن را در بطری بریزید و آب لیموها را بگیرید و به آن اضافه کنید. سایر مواد را به همین ترتین اضافه و مخلوط نمایید و آن را به تمام موها اسپری کنید. بهتر است یک ساعت روی موها بماند و اگر تمایل به رنگ بلوند روشن دارید، کمی هم در زیر نور خورشید بنشینید.

روشن کردن موها توسط دارچین

عسل : ۳ قاشق غذا خوری

پودر دارچین : ۴ قاشق غذاخوری

روغن زیتون : ۲ قاشق غذا خوری

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید تا حالت خمیری به خود بگیرند.سپس با کلاه آنها را بر روی موهای خود ثابت کنید و اجازه دهید یکساعت استراحت نماید.در صورت نیاز به تکرار این عمل را چند بار تکرار نمایید.

روشن کردن موها توسط بابونه

۴ عدد چای کیسه بابونه را در یک لیوان آب داغ بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سرد شود. می‌توانید خود گل‌های بابونه را در یک قوری دم بگذارید (فرقی نمی‌کند). سپس چای صاف شده بابونه را با ۲ – ۳ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و به روی موها بگذارید و بعد از یک تا دو ساعت، سر را بشویید.

همچنین می‌توانید برای روشن شدن کامل موها، چند مرتبه قبل از رفتن به حمام، به مدت ۲۰ دقیقه موها را به دم کرده بابونه آغشته کنید