با آدم‌های بی‌ادب چگونه برخورد کنیم؟

با آدم‌های بی‌ادب چگونه برخورد کنیم؟

رفتار باشخص بی ادب - دعوا

رفتار باشخص بی ادب – دعوا

در طول روز ممکن است با آدم‌هایی برخورد کنید که بی‌ادب هستند، آن شخص ممکن است آشنا باشد مثل یکی از اقوام و همکار یا غریبه باشد که در صف نانوایی یا در خیابان با آن روبه‌رو شوید.

در برخورد با چنین آدم‌هایی باید چیکار کرد؟

۱- تعیین حد و حدود
شما نمی‌توانید رفتار دیگران را کنترل کنید ولی می‌توانید برای رفتار آنان با خودتان یک حد و حدودی تعیین کنید. به طور مثال اگر شما فروشنده هستید و مشتری رقتاری بی‌ادبانه دارد، داد و فریاد می‌کند بهتر است شما گفت‌وگو با آن شخص را تمام کنید.
تعیین حد و مرز برای دیگران در هنگام برخورد با شما سبب این می‌شود که دیگران در هنگام برخورد با شما مودبانه برخورد کنند و به شما احترام بگذارند. و کسی که بی‌ادبانه برخورد می‌کند متوجه رفتار خود شده و این امکان وجود دارد که رفتار خود را تغییر دهند.
۲- پیدا کردن مشکل:
معمولا یک رفتار بی‌ادبانه ناشی از یک مشکل است که شخص سعی در پنهان آن دارد.
اگر همسایه شما به طور ناگهانی رفتارش تغییر کرده حتما دلیلی دارد پس بهتر است که علت آن را از وی جویا شوید و آن مشکل را حل کنید.
۳- درگیر نشوید:
شاید گاهی تصور کنید که رفتار شخص را با عصبانیت و بی‌ادبی جواب دهید بهتر است و نتیجه بهتری خواهید گرفت اما این گونه نیست و اینکار نه تنها از تنش و خشم شما کم نمی‌کند بلکه بدتر نیز خواهد شد.
به بی‌ادب دوستانه جواب دهید و لبخند بزنید، این رفتار شما مهربانی و قدرت شما را نشان می‌دهد. به جای شریک شدن در رفتار بی‌ادبانه با یک رفتار دوستانه و مهربان می‌توانید به رفتار بی‌ادبانه وی خاتمه بدهید.
۴- به خودتان نگیرید:
ممکن است رفتار ناشایست یک شخص با شما ناشی از شخصیت و رفتار شما نباشد و علت رفتار وی یک درد و ناراحتی باشد. ممکن است تحت فشار مشکلات و استرس عصبی شده و دست به رفتاری ناشایست زده باشد. با اینکه اینها دلایلی کافی برای رفتار شخص نیست ولی به جای اینکه سریع عصبانی شوید و رفتاری ناشایست انجام دهید زمینه و شرایط را بررسی کند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.