راه‌های داشتن احساس خوشبختی

راه های داشتن احساس خوشبختی

احساس خوشبختی - خوشبختی

احساس خوشبختی – خوشبختی

می‌توان به سادگی خوشبختی را به دست آورد تنها کافی است چیزهایی که مانع آن می‌شود از جمله افکار منفی، داشتن انتظارات غیر واقع بینانه، استرس و در گذشته ماندن را برطرف کرد.
انسان‌ها با تمام تفاوت‌هایشان اهدافی مشترک دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند که یکی از این اهداف خوشبختی است. صرف نظر از راه‌هایی که برای رسیدن به خوشبختی انتخاب می‌کنیم موانع متفاوتی هم سر راهمان وجود دارد.
کید اصلی برای دستیابی به خوشبختی در عصری که تنها افزایش بهره وری و اشتغال به هر قیمتی دارای اهمیت است، حذف کردن موانع مزاحم از زندگی است.
۱- یکی از مواردی که شخصیت امروزیمان را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد احساس ناامیدی و شرمندگی نسبت به گذشته است.
هنگامی که بر زمان حال تمرکز کنیم توانایی و احساساتمان تنها به کسب خوشبختی در لحظه حال محدود می‌شود از همین رو نگاه مداوم به گذشته را کنار گذاشته و به خوشبختی در لحظه حال فکر کنیم.
۲- بزرگترین درسی که در بزرگسالی باید یاد بگیریم مدیریت کردن انتظاراتمان است. بدون شک یکی از ضرورت‌ها برای رسیدن به موفقیت در زندگی این است که انتظارات معقول و واقع‌بینانه را در نظر بگیریم.
با کنار گذاشتن انتظارات غیرواقع‌بینانه از خود و دیگران موجب می‌شود که دیگر احساس بدبختی، ناامیدی و شکست را تجربه نکنیم.
هنگامی خوشبختی واقعی معنا پیدا خواهد کرد که با ذهنی باز با جهان پیرامون مواجه شویم و با فراموش کردن پیش فرضهای ثابتمان و پذیرفتن امکان‌های متفاوت احساس شادی درونیمان نمایان شود.
۳- دائما به این که مردم در مورد شما چه نظری دارند فکر می‌کنید؟ یکی از کلیدهای حیاتی برای دست یافتن به خوشبختی و شادی این است که از دست این افکار رها شوید.
به جای دیدن خودتان از چشم دیگران بر روی انرژی درونی خود تمرکز کرده و اجازه ندهید رفتار آزادانه خود را به خاطر فکر دائمی به نظر مردم از دست دهید.
اگر روزانه بخواهید برای نظر مردم نسبت به خودتان انرژی صرف کنید ادامه مسیر زندگی برایتان خسته کننده خواهد شد.
۴- به دلیل مواجه شدن با پیام‌هایی که پیری را نامطلوب توصیف می‌کند اکثر ما از پیری طبیعی می‌رسیم و قادر به تصور پایان دوران جوانی نیستیم.
همه‌ی ما به هر حال پیر می‌شویم و زمانی که ما تمام این واقعیت‌ها را بپذیریم خوشبختی واقعی پدید می‌آید. تنها کافی است بپذیرید که پیر شدن بخشی طبیعی از زندگی است.
۵- یکی از چالش‌های اساسی در جهان ما منفی نگری است که دارای پیامدهایی مخرب و منفی است. در صورتی که همواره به نیمه خالی لیوان نگاه کنیم جهانمان را هم بر اساس همین تصورها خواهیم ساخت. پس ذهنمان را به این عادت دهیم که نیمه پر لیوان را ببینیم.
اگر دائما از کلمات منفی‌گرانه برای بیان احساسات خود استفاده کنیم احساس خوشبختی در ما از بین خواهد رفت.
۶- استرس کم یک محرک مثبت است و انگیزه به ما می‌دهد و در مقابلش استرس شدید موجب علائمی جسمانی و روانی می‌شود و قطعا عملکردهای ما را دچار اختلال خواهد کرد و احساس خوشبختی ما را از بین می‌برد.
۷- یکی از راه‌های دستیابی به خوشبختی این است که مسئولیت تمام انتخاب‌ها و اشتباهات خود را بپذیریم. هنگامی که فرد اشتباهات خود را قبول نکند و از دیگران عذرخواهی نکند به طور مداوم مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد یا تحقیر می‌شود.
عذرخواهی بهترین راه برای پذیرفتن مسئولیت تمام اشتباه‌های ما در مقابل دیگران است و باعث می‌شود توانایی تغییر در زندگی را یاد بگیریم و احساس خوشبختی در ما تقویت شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.