دکوراسیون داخلی دفاتر اداری

به اعتقاد طراحان داخلی حرفه ای یکی از عواملی که باعث جذب بیشتر مشتری میشود، دکوراسیون داخلی دفتر کاری است. در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری نکته های روان شناسانه ای در خصوص چیدمان وسایل شرکت و یا دفتر کار وجود دارد که حتما باید اجرا شوند تا بر روی مشتری و مخاطبان تاثیر مثبت داشته باشد. محل کار شما مکانی است که شما را با تلاش هایی که می کنید به آرزو هایتان می رساند پس باید برای این مکان ارزش قائل شوید. اگر میخواهید در محل کارتان همانند خانه حس آرامش و راحتی داشته باشید، پس باید چیدمان فضای کاریتان را به چیدمان منزلتان نزدیک تر کنید. اما برای همین چیدمان نیاز دارید تا اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید درست عمل کنید. در ادامه میخواهیم مهم ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیرگذار هستند را پیشنهاد دهیم.

*یک ویژگی که در تمامی انسان ها وجود دارد این است که وقتی مدت طولانی در یک کحیط باشند به آن محیط و وسایلش عادت می کنند. پس بعد از مدتی آن محیط برایشان تکراری می شود و دیگر نمی توانند کم و کاستی هایش را ببینند. اگر سالیان سال است که از یک مدل و از یک تم دکوراسیون استفاده می کنید بهتر است تا آن را کمی تغییر دهید. برای این منظور می توانید از یک شخص کمک بگیرید تا بت وارد شدن به دفتر کارتان حس خود را بگوید.

*طراحان داخلی اتاق مدیریت را مرکز قدرت یک شرکت و یا محل کار می دانند و همیشه بر این موضوع تاکید دارند که اتاق میریت را در جایی قرار دهید که هم بتوانید بر دیگراتاق ها مشرف باشید و هم بتوانید تمامی کارمندان را مدیریت کنید. مکان قرار گیری اتاق مدیریت باید جایی باشد تا به محض وارد شدن مشتری بتواند این مرکز قدرت را ببیند.

*یکی از نکاتی که هم در دکوراسیون داخلی منازل و هم در دکوراسیون داخلی دفاتر کاری باید رعایت شود، توجه به میزان نورپردازی است. نور پردازی صحیح محیط کار باعث می شود تا راندمان کاری کارمندان پایین نیاید. اگر محیط داخلی شرکت دارای پنجره می باشد، حتما از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. حتی می تواند با پرده های کرکره ای میزان نور ورودی به داخل محیط را مدیریت کنید. اما اگر محل کارتان پنجره ندارد پیشنهاد میکنیم تا از نور های فلوئرسنت استفاده کنید تا موجب خستگی چشم شما و کارمندان نشود.

*ممکن است شما برای محل کارتان تمامی وسایلی که مورد نیاز است را خریداری کرده باشید. اما باز هم احساس می کنید که محیط کارتان شلخته و بی نظم است. مثلا اسناد و مدارک در همه جا پراکنده هستند. برای حل این مشکل باید وسایل خود را در جای مناسب تعبیه کنید. سعی کنید حتما وسایل را در جاهایی قرار دهید که بیشترین میزان کاربری را دارند.

حال در ادامه انواع دکوراسیون داخلی دفاتر اداری را توضیح خواهیم داد:

۱٫دفتر کار اداری کوچک:

برخی از افراد دوست دارند تا در محیط کوچک اداری خود از سبک کلاسیک استفاده نمایند. برای استفاده از این سبک سه نکته هست که باید رعایت کنید. اولا به منظور استفاده از این سبک می بایست از رنگ های روشن مانند کرم و طلایی استفاده کتید. دوما اگر میخواهید از پارتیشن و یا کمد استفاده کنید باید حتما به سبک کلاسیک باشد. سوما میتواید از یک لوستر بزرگ در مرکز اتاقتان استفاده کنید. در این مورد نکته دیگری وجود دارد و آن بحث نورپردازی است. میزان نور پردازی باید به گونه باید به گونه ای باشد نور شب و روز فرقی نداشته باشد.

۲٫دفتر کار کوچک مدرن:

اتاق و یا محیط کاری کوچک به معنای وجود محدودیت در چیدمان وسایل نیست. اگر شما یک طراحی مناسب انجام دهید می توانید هم نیاز های خود را رفع کنید و هم موجب بزرگ تر نشان دادن اتاق و یا دفتر کار شوید. برای این منظور باید کمد ها را در دیوار تعبیه کنید و مبلمان انتخابیتان را به سبک اسپرت و به رنگ روشن خریداری کنید.

۳٫دفتر کار های بزرگ:

اگر دفتر کار شما بزرگ است پس دیگر محدودیتی در نوع وسایل و چیدمان ندارید. اما چیزی که اهمیت دارد این است که به هیچ عنوان برای هر اتاق یک سبک جداگانه استفاده نکنید. مثلا برای اتاق کارمندان سبک مدرن و برای اتاق مدیریت سبک کلاسیک. این نحوه چینش موجب آشفتگی ذهن مخاطب و مشتری می شود.