درباره مبلمان اداری چه می دانید

افراد شاغل بیشترین زمان خود را در محیط کار می گذرانند. به همین دلیل این نکته بسیار مهم است که محیط اداری از نظر امکانات و تجهیزات دارای شرایط عالی باشد. یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در اداره ها و یا محل کار استفاده می شود، مبلمان اداری است. تمامی مبلمان اداری شامل میز، صندلی و وسایلی است که در طول کار با آنها سر و کار داریم. در منزل نیز مبلمان اداری کاربرد دارد. مثلا انواع کمد، کتابخانه، صندلی های چرخدار، میز های تحریر، میز های مطالعه و یا حتی نیم ست هایی که طرح اداری دارند و اکثرا چرم هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. مبلمان منزل ممکن است هر ساله تعویض شوند اما مبلمان اداری باید کیفیت و دوام بالاتری داشته باشند زیرا ممکن است بخواهیم تا چند سال از این مبلمان استفاده کنیم. به طور کلی مبلمان اداری را با اجزایی مانند میز و صندلی که در قسمت های مختلف یک سازمان قرار میگیرد می شناسند. قسمت هایی مانند اتاق مدیریت، اتاق کامندان، سالن انتظار و …. در هر قسمت نیز با توجه به نوع کاربری که دارد، مبلمان مورد نظر نیز تهیه می گردد. به عنوان مثال صندلی مدیریت با صندلی یک کارمند بسیار متفاوت است. در ادامه اجزای تشکیل دهنده مبلمان اداری را بررسی می کنیم:

 صندلی اداری:

افراد شاغل بیشتر ساعت های زندگیشان را در محیط های کار خود و به حالت نشسته می گذرانند. پس مهم است که در انتخاب این عناصر بیشتر از بقیه توجه کرد و در هنگام خرید، دقت و ظرافت خاصی به خرج داد. صندلی های اداری باید به گونه ای باشند که سلامت جسمی تمامی کارمندان را حفظ نماید و موجب خستگی زودهنگام آنها نشود. در هنگام خرید صندلی اداری باید به مواردی مانند وجود قوس در پشتی صندلی و یا داشتن چرخ برای صندلی توجه کرد. علاوه بر این صندلی های اداری باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا کارمندان بتوانند ارتفاع مورد نظر خود را تنظیم نمایند.

میز اداری:

در هنگام خرید میز های اداری باید توجه داشته باشیم که از مقاومت لازم برخوردار باشند تا بتوانند وزن وسایلی مانند کامپیوتر را تحمل کنند. در این جا نیز میز کارمندان با میز مدیریت بسیار متفاوت است. سعی کنید میز های اداری که خریداری می کنید دارای کشو باشند چرا که در غیر این صورت مجبور می شوید تا هزینه ای اضافی را برای خرید قفسه و یا کمد صرف کنید. سایز مناسب میز های اداری بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ سانت برای طول و ۸۰ سانت برای عرض می باشد.

میز مدیریت:

میز مدیریتی معرف پرستیژ کاری شما است که باعث می شود در ذهن مشتری ماندگار بمانید. پس هم باید از نظر کیفیت و هم از نظر ظاهری خاص باشد. میز های مدیریتی که دارای سایز بزرگ هستند کشو های قفل دار متعددی دارند و دارای جنس مرغوب تری نسبت به میز های کارمندی هستند.

فایل و کتابخونه:

فایل و کتابخانه محلی برای نگه داری اسناد و مدارک است. بهتر است تا در هر اتاق یک کتابخانه قرار دهید تا از شلختگی و آشفتگی اسناد جلوگیری کنید.

میز کنفرانس:

میز های کنفرانس به صورت های متعددی در بازار وجود دارد مانند میز های پرتابل و یا میز های فیکس. میز های پرتابل مناسب شرکت هایی است که اجاره ای هستند و دائما مکان خود را تغییر می دهند. چرا که این نوع میز ها قابلیت این را دارند تا به راحتی از یکدیگر جدا شوند و از بابت جا به جایی مشکلی نداشته باشید.