خطراتی که ایران را تهدید میکند

خطراتی که ایران را تهدید میکند صرفا کشور های خارجی نظیر آمریکا یا رژیم صهیونیستی نیستند  و آنچه مهمترین تهدید برای ایران به شمار میرود برخی عوامل داخلی است.

جمهوری اسلامی ایران دارای قبلیت های بسیار زیادی است که حتی با وجود شدید ترین تحریم های اقتصادی و سیاسی نیز میتواند به حیات خود ادامه دهد و کمترین فشار را تحمل کند.
شروع جنگ امریکا با ایران به دلایل بسایر زیادی اتفاق نخواهد افتاد .هرچند امریکا بدنبال فرصتی است که این زمینه را مهیا سازد و بتواند دست به اشتباه بزند اما در واقع ایران کشوری دست بسته نیست که نتواند اقدامی متقابل را از خود نشان دهد.
امریکا در حاشیه حوزه خلیج فارس کشورهایی دارد که منافع اش را در آن ها سرمایه گذاری نموده و مستقیما در تیررس جمهوری اسلامی ایران هستند.

این موضوع را آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند و به خوبی میدانند که نیروهای مسلح ایران قابلیت نابود کردن همه آن مراکز، پایگاه‌ها و هر آنچه که متعلق به آمریکا در منطقه است، را دارند.و درست به همین دلیل است که تاکنون امریکا خطایی مرتکب نشده است. حتی پروژه ایجاد جنگ نیابتی با تحریک برخی رژیم‌های سرسپرده منطقه هم نتوانست برایشان کاری پیش ببرد.

امریکا دارای ۵۰ هزار نیروی مسلح در منطقه است که مکان تمام آنها در منطقه شناسایی شده اند و از طرف سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت نظر هستند.

تمامی تحرکات نظامی نیروهای آمریکایی و یا هر نیروی نظامی دیگر به دقت تحت نظر است، به همین خاطر در صورت بروز جنگ از سوی آمریکا، موشک‌های بالستیک و نقطه‌زن ایران عملیاتی شده و بارانی از موشک‌های مرگبار بر سر آنها فرود خواهد آمد.

گواه این مدعا عملیات ضدداعشی ایران در خاک سوریه بد که نشان دهنده قدرت موشکی ایران بود که تا چه حد برد موشک ها میتواند برای این منافع امیکا تهدید جدی تلقی شود.
بنابراین جنگ امریکا با ایران غیر محتما است زیرا خسارت بسیار سنگینی را به طرف مقابل تحمیل خواهد نمود.
به همین خاطر است که روحانی رئیس‌جمهور جنگ با ایران را مادر جنگ‌ها خواند و به ترامپ هشدار داد که با دم شیر بازی نکن.

اما چه خطری ایران را تهدید می‌کند که حتی در صورت تحقق این خطر، آمریکا بدون هزینه هم می‌تواند به شکست جمهوری اسلامی ایران دست یابد.

مهمترین موردی که ایران را تهدید میکن عوامل داخلی است. از این منظر که ضعف در مدیریت‌ها، بی‌مسئولیتی برخی مسئولین، فساد اقتصادی، اختلاس و ارتشاء و البته عدم برخورد لازم و شدید با عوامل آن از تهدید جنگ آمریکا خطرناک تر است.

تا وقتی که اقدامی درخورد ، در این زمینه صورت نپذیرد اوضاع نه تنها بهبود نمیابد بلکه رو به روز هم حاد تر و وخیم تر خواهد شد.اینکه برای مبارزه با فساد اقتصادی نام افرادی مفسد افشا شود بسار نیکو است اما این مساله بدون اقدام و برخورد شدید با انها عملا بی ارزش است و دردی را دوا نمیکند.
مردم باید اقدام قانونی علیه مفسدان اقتصادی را با چشم ببینند و مطمعن شوند که با این مفاسد برخرد میشود در غیر اینصورت بی اعتمادی اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
اکنون نیز چنین فضایی دیده می‌شود اما مردم خود را پایبند به انقلاب اسلامی‌ می‌دانند برای همین است که در مقابل همه مشکلات ایستادگی می‌کنند، اما نباید پاسخ به این ایستادگی را با بی‌توجهی به مطالبه به حق مردم داد.
در پایان در مورد احتمال جنگ ایران و امریکا باید گفت:
آمریکا هنگامی که می‌بیند برخی مدیران در ایران مشغول خرابکاری هستند، چرا با اقدام نظامی هزینه‌های خود را بالا ببرد؟!