چرا باید شکلات بخوریم؟

شکلات یکی از مواد غذایی است که افراد هنگام احساس خستگی یا غم و غیره احساس راحتی می کنند اما آیا این صرفاً یک ترفند ساده است یا شکلات واقعاً به بدن شما احساس بهتری می دهد؟ محتوای ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها و تریپتوفان جواب آن است و تمام مزایای سلامتی آن را تأیید می کند.

چرا باید شکلات بخوریم؟

آیا باید شکلات یا کاکائو بخورید؟

ممکن است وقتی نیاز دارید شکلات بخورید ، آنچه که بدن شما واقعاً از آن درخواست می کند کاکائو است. ذکر این نکته بسیار مهم است زیرا کاکائو بسیار سالم است.

به همین دلیل توصیه می کنیم خالص ترین شکلات ممکن را که درصد بالایی از کاکائو (حداقل ۷۰٪) یا پودر کاکائو نیز دارد انتخاب کنید.

چرا از کاکائو استفاده کنیم؟

اولین قدم پیدا کردن کیفیت کاکائو و ارگانیک در صورت امکان است. شما می توانید دستور العمل های زیادی را با این کاکائو تهیه کنید . برخی از نمونه های این دستور العمل ها عبارتند از:

شیر کاکائو و عسل ، نوشیدنی خوشمزه چه گرم و چه سرد است.

کیک اسفنجی کاکائو یا مارمالاد

اسموتی موز ، گردو و کاکائو برای صرف صبحانه و برای شروع روز با انرژی

سس کاکائو ، آب لیمو و شکر قهوه ای را جایگزین شکلات داغ کنید.

خامه ذوب شده با مخلوط کردن خامه از آجیل (مثلاً بادام یا بادام زمینی) ، کاکائو و شکر قهوه ای

دمنوش کاکائو نیز ، یک درمان آرامش بخش است.

وقتی بدن شما چیزی ندارد

کاکائو یا شکلات خالص مواد لازم برای سلامتی مناسب دارند. این ماده حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، تریپتوفان است … به همین دلیل است که خوردن شکلات هایی با درصد بالای کاکائو توصیه می شود.

برای بهبود روحیه شما

کاکائو حاوی تریپتوفان ، یک اسید آمینه که باعث افزایش تولید سروتونین می شود ، یک انتقال دهنده عصبی است که سیگنال سیستم عصبی را ارسال می کند و باعث خوشحالی می شود. به همین دلیل کاکائو اضطراب ، تحریک پذیری ، افسردگی و غیره را بهبود می بخشد.

این ها متداول ترین زمان هایی است که شما نیاز به خوردن شکلات را احساس می کنید ، به همین دلیل نباید از خوردن آن دریغ کنید بلکه یک کالای باکیفیت با درصد بالایی از کاکائو را انتخاب کنید. با این حال ، کاکائو یک درمان معجزه آسا نیست. فراموش نکنید که به دنبال داروهای دیگر یا مکمل ها برای متعادل کردن روحیه خود باشید.

برای استرس

کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان ها ، حتی بیشتر از چای سبز است. به همین دلیل است که شما اغلب باید هنگام استرس ، آن را بخورید ، زیرا استرس بدن را اکسید می کند. این آنتی اکسیدان ها همچنین به جلوگیری از پیری و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان کمک می کنند. برای تقویت خاصیت آنتی اکسیدانی آن ، بهتر است آن را با معده خالی میل کنید.

برای استراحت

کاکائو یکی از غنی ترین غذاهای منیزیم است ، ماده معدنی که سیستم عصبی و ماهیچه شما را تغذیه می کند. شما باید این کار را هر روز انجام دهید. در حقیقت ، بسیاری از درمانگران استفاده از آن را به عنوان مکمل توصیه می کنند ، زیرا در رژیم های فعلی کمبود آن به شدت حس می شود.

به همین دلیل ، اگر شما بیش از حد شکلات می خورید ، می توانید یک مکمل منیزیم مصرف کنید و هوس شکلات شما کاهش می یابد. با این حال ، همیشه قبل از مصرف هرگونه مکمل ، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

برای تقویت استخوان ها و دندان ها

به دلیل کلسیم موجود در آن ، کاکائو از جمله خواص دیگر به تقویت استخوان و دندان کمک می کند. برای رسیدن به این خاصیت ، خوردن کاکائو بدون قند بسیار مهم است ، زیرا در واقع قند سفید هضم کلسیم بدن را بدتر می کند.

برای افزایش دفاعی

کاکائو حاوی ویتامین C است ، ویتامین ای که هر روز باید از آن استفاده کنید زیرا به شما در تقویت دفاعی شما کمک می کند و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند ، همچنین استخوان ها ، دندان ها و پوست شما را تغذیه می کند. چه کسی وقتی سرماخورده است دوست ندارد یک فنجان شکلات داغ را بخورد؟

برای احیای خود

هنگامی که احساس خستگی شدید یا استرس می کنید ، کاکائو به شما کمک می کند انرژی دریافت کنید. در این موارد ، کاکائو خالص را با عسل و دارچین مخلوط کرده و هر روز صبح یک قاشق غذاخوری میل کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جدیدترین مطالب