تعقیب و گریزی مرگبار در تهران

جزئیات تعقیب و گریزی مرگبار در تهران

تعقیب و گریز

تعقیب و گریز

۳ مامور آگاهی و ۳ مامور اداره اطلاعات پلیس سبزوار در تعقیب ۱ متهم بودند که منجر به کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۱ سرباز وظیفه شد. دیروز آنان پای میز محاکمه ایستادند.
ماموران پلیس با ۲ دستگاه سمند و پژو به دنبال ۱ قاتل فراری که سوار ماشین پراید بوده، بودند که مامورین با کلت و کلاشینکف به سمت پراید که در آن ۴ سرنشین بودند شلیک کردند.
در نتیجه ۳ سرنشین، فرشید ۲۴ ساله که متهم فراری بود و برادرش فرشاد ۳۰ ساله و یکی از دوستان وی عباس که ۲۶ سال سن داشت جان سپردند و سرنشین دیگر که سرباز وظیفه بود مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
مامورین پلیس در بازجویی گفتند که ۶ نفری به دنبال ۱ مرد جوان که مظنون به قتل بوده، بودند که وی را شناسایی کرده و در جریان تعقیب و گریز مجبور به شلیک شدند، در انتها مشخص شد که آنان شتاب زده شلیک کرده و به دادگاه کیفری برای کیفر خواست صادر و پرونده به اتهام قتل عمدی به تهران فرستاده شده و دیروز به پای محاکمه رفتند.
در جلسه رسیدگی به این پرنده اولیای دم سه قربانی حضور داشتند و تنها سرباز کلانتری که مجروح شده بود حضور نداشت.
پدرفرشید:
به خاطر قتلی که در سبزوار اتفاق افتاده بود پسرم تحت تعقیب پلیس بود. در سبزوار به یک نفر شلیک کردند و وی کشته شد، پسرم در این ماجرا دخالتی نداشت ولی پلیس بهش مظنون شده بود ولی هیچ مدرکی علیه پسرم به دست نیامد. ۲ پسرم و دوستش بی‌گناه و بی‌دلیل در این ماجرا کشته شدند.
مامور پلیس اطلاعات سبزوار:
از پارک زیتون پراید را تعقیب کردیم پس از ۲۰ کیلومتر به اتوبان خاوران رسیدیم. در این مدت با پلیس ۱۱۰ چهار بار تماس گرفتیم و درخواست نیروی کمکی کردیم قرار بود که برای ما نیروی کمکی از کلانتری ۱۵۷ مسعودیه بفرستند ولی هیچ نیروی کمکی برای ما نفرستادند.
از پلیس تهران خواستیم که خیابان را ببندد ولی اجازه به ما داده نشد و ما برای اینکه پراید را متوقف کنیم چند تیر هوایی شلیک کردیم. من بی‌سیم را به راننده پراید نشان دادم که خودرو را متوقف کند ولی به سرعت ماشین اضافه کرد.
من به همراه ۲ نفر از همکارانم سوار پژو و ۳ مامور آگاهی سوار سمند بودند و پراید را تعقیب می‌کردیم. هوا تاریک بود و ما نمی‌دانستیم که برادر وی و ۲ نفر دیگر در ماشین هستند.
ما به لاستیک ماشین شلیک کردیم و ۲ لاستیک عقب پراید پنچر شد و به سمت لاین تندرو منحرف شد ولی همچنان با سرعت در حرکت بود.
وقتی که پژو و سمند با پراید به صورت مماس در حرکت بودند راننده پراید یکدفعه توقف کرد تا دنده عقب حرکت کند در همین هنگام فرشید از ماشین پیاده شد و دستش را به سمت کمرش برد و ما فکر کردیم قصد دارد کلت را بیرون آورد و به سمت ما شلیک کند به هین دلیل به سمت پراید شلیک کردیم. پس از کشته شدن فرشید متوجه شدیم که یک قبضه قمه در کمرش داشته و می‌خواسته آن را بیرون بکشد.
من قبول دارم که با کلاشینکف شلیک کردم و فرشاد و فرشید بر اثر اصابت گلوله به سر کشته شدند ولی سرباز وظیفه با اصابت گلوله زخمی شده و این نشان دهنده‌ی این است که من وهمکارانم به سمت پایین ماشین شلیک کرده و از حضور سه نفر دیگر در ماشین بی‌اطلاع بودیم.
متهم دیگر گفت:
سربازی که در این حادثه زخمی شد گفته بود که به عنوان مسافر سوار ماشین شده و ما هیچ خصومتی با وی نداشتیم که بخواهیم به سمتشان شلیک کنیم.
چهار متهم دیگر حرف‌های دو متهم اول را تائید و منکر اتهام قتل عمدی شدند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.