بهترین رنگ اتاق کودک

بهترین رنگ اتاق کودک

همیشه دکوراسیون داخلی اتاق های کودک و یا نوزادان چه پسر و چه دختر، از بهترین و جذاب ترین تجربه های یک طراح داخلی در زمینه دکوراسیون داخلی می باشد چرا که خود را وارد دنیای کودکانه ان ها می کند و سعی می کند تا همه چیز را از نگاه آنها ببیند. معمولا کودکان بیشتر وقت شبانه روز خود را در اتاق برای بازی و یا خواب می گذرانند.  اتاق کودکان را باید طوری چیدمان کرد تا علاوه بر زیبایی محیط، کودک بتواند حس آرامش و امنیت را در اتاق به دست آورد. پس نتیجه می گیریم که از طرفی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان بر روحیه انها بسیار تاثیر گذار است و از طرف دیگر کار طراحان داخلی در این زمینه سخت می شود.

یکی از اصولی که باید حتما در دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکان توجه کنیم، رنگ هایی است که در وسایل و اجزای اتاق استفاده می کنیم. همه میدانند که رنگ ها در احساسات و طرز فکر کودکان تاثیر مستقیمی می گذارد. همیشه کودکان به نسبت بزرگسالان به رنگ های اطراف خود واکنش سریع تری را از خود نشان می دهند. پس لازم میدانیم تا در همین ابتدا در مورد رنگ ها بیشتر صحبت کنیم.

*** محبوب ترین مقالات: “معرفی گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی

رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و رنگ زرد را در دسته رنگ های گرم قرار می دهند. این رنگ ها طبق پژوهش های انجام شده میتواند باعث افزایش انرژی بدنی افراد مخصوصا کودکان شود. اما برای کودکانی که انرژی زیادی دارند، این رنگ مناسب نیست و باید کمتر استفاده شود.

  • -رنگ نارنجی:

نارنجی رنگی است که زمانی که در اتاق کودک استفاده میشود میتواند حس خلاقیت را در کودک افزایش داده اما از طرفی میتواند باعث ایجاد بیش فعالی در کودک هم شود. بهتر ایت تا این رنگ را در کل اتاق مثلا دیوار ها استفاده نکنیم و در بخش های کوچکی از وسایل به کار ببریم

  • – رنگ زرد:

رنگ زرد هم مانند نارنجی انرژی زا است و میتواند حس نشاط را در فرد به ویژه کودکان ایجاد کند. اما اگر از این رنگ به مقدار زیاد در قسمت های اصلی اتاق مثل پرده و یا دیوار ها استفاده شود، چشم ها را خسته می کند. پس باید بتوان از این رنگ به شکلی ماهرانه استفاده کرد تا نتیجه عکس ندهد.

  • – رنگ قرمز:

رنگ قرمز رنگی است که اغلب کودکان جذب ان می شوند اما بهتر است تا از این رنگ زیاد استفاده نکنیم چرا که حس خشونت را در کودکان زیاد می کند.

  • – رنگ صورتی:

صورتی رنگ مورد علاقه دختر بچه هاست. این رنگ آرامش دهنده است اما استفاده این رنگ به مقدار زیاد در وسایل هم باعث ایجاد اضطراب میشود. از طرفی این رنگ را میتوان در اتاق پسر بچه ها هم استفاده کرد.

*** محبوب ترین مقالات : “معنای ارگونومی و کاربرد های آن

بهترین رنگ اتاق کودک

نقطه مقابل رنگ های گرم، رنگ های سردی مانند مانند آبی، سبز، بنفش قرار گرفته است. رنگ های به اصطلاح سرد بر خلاف رنگ های گرم میتوانند حس آرامش را در ذهن فرد القا کند. طراحان داخلی از طیف رنگ های سرد برای بزرگ تر نشان دادن اتاق استفاده می کنند.

  • – رنگ آبی

رنگ آبی رنگی است که تمامی پسر بچه ها دوست دارند. این رنگ بسیار خاصیت آرامش بخشی را دارد و توانایی بر بین بردن حس اضطراب را در کودکان دارد. رنگ آبی را میتوان در کنار رنگ سفید استفاده کرد تا ترکیب رنگ زیبایی را برای محیط خلق کند.

  • – رنگ سبز:

از آنجایی که رنگ سبز، رنگ طبیعت است، پس به خوبی میتواند حس لطیف و آرامش را در فضا ایجاد کند. یکی از ویژگی های خوب رنگ سبز افزایش دهنده تمرکز است و توانایی خواندن را هر چه بیشتر افزایش می دهد.

  • – رنگ طوسی:

رنگ طوسی را رنگی کسالت آور و غمدار می شناسند. برای اینکه بتوانید از این رنگ به طرز صحیحی استفاده کنید باید رنگ طوسی را در ترکیب رنگ های گرم خود قرار دهید.

*** سایر مقالات :
مبلمان اداری

مبلمان اداری کلاسیک چیست

دکوراسیون داخلی اداری مدرن