هارمونی رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

هارمونی رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از انواع فاکتور هایی که در ایجاد زیبایی و جذابیت در دکوراسیون داخلی منازل تاثیر گذار است، همین رنگ ها می باشند. اینکه چه ترکیب رنگ هایی در کنار هم و یا با هم استفاده شوند نکته مهمی است که همواره در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به آن توجه می گردد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به سراغ معرفی رنگ هایی برویم که بهترین شرکت های دکوراسیون داخلی آن ها با هم دیگر استفاده می کنند و هارمونی هایی دلپذیر را ایجاد می کنند. اما ثبل از هر چیزی لازم دانستیم تا شما را با معنی دقیق واژه “هارمونی” آشنا کنیم. هارمونی در لغت یعنی همسان سازی کردن. منظور از کلمه همسان این نیست که دو چیز دقیقا به یک شکل باشند. بلکه به معنی ایجاد یک نوع هماهنگی در بین اجزای یک دکوراسیون می باشد. در ادامه مقاله چند نوع ترکیب رنگ های جذاب را پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آنها می توانید زیبایی را به خانه و یا محیط دلخواه خود وارد کرده و حس خوبی را ایجاد نمایید.

مطالب پربازدید دیگر را هم دنبال کنید:
دکوراسیون داخلی

اصول دکوراسیون داخلی منازل

مبلمان اداری

هارمونی رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی کدامند؟

* بنفش زرد سفید سبز: اگر ترکیب این رنگ ها در کنار هم ظاهر شوند، میتوانند محیطی با شکوه و آرامش را خلق کنند. رنگ های بنفش و سفید رنگ های اصلی و دو رنگ دیگر زرد و سبز هم به عنوان چاشنی رنگ ها استفاده میشود. رنگ ارغوانی هم همان رنگ بنفش شناخته می شود که جلوه ای از قدرت و شکوه را نشان می دهد. رنگ زرد نیز رنگ نشاط اور است ولی به این معنی نیست که در استفاده از آن زیاده روی کنید. چون باعث ایجاد استرس در فرد می شود.

* قرمز: رنگ قرمز یکی از رنگ های گرمی است که با خود نشاط و شادی را به همراه می اورد. رنگ قرمز رنگی است که در تاثیر گذاری در روحیه بسیار قدرتمند است. در رستوران ها رنگ نارنجی را در کنار رنگ قرمز به کار می برند تا در افزایش اشتهای مشتریان تاثیر بگذارند. اما در اتاق خواب بهتر است تا حتما رنگ خنثی را در ترکسب خود وارد کنید.

* قهوه ای: رنگ قهوه ای را یک رنگ گرمی می دانند که حس امنیت را به افراد القا می کند، میشناسند. رنگ قهوه ای هنگامی که با رنگ های خنثی ترکیب می شوند جلوه ای زیبا به محیط می دهند.در دکوراسیون داخلی منارل میتوانید از طیف های مختلف رنگ قهوه ای استفاده کنید.

* سبز: در هر مکانی که از رنگ های سبز استفاده می شود، حس آرامشی را با خود می آورند. از آنجایی که رنگ سبز رنگ طبیعت است پس میتواند به تمامی افراد حس ارامش بدهند. اما باید از طیف های مختلف سبز در هر محیطی استفاده کرد تا باعث دلزدگی نشود. مثلا اگر پرده اتاق را با یک رنگ سبز به کار ببرید جلوه زیبایی ندارد.

* رنگ خاکستری: اگر بتوان از رنگ های خاکستری به شکلی هنرمندانه استفاده کرد، میتوانیم فضایی ایجاد کنیم که مملو از اعتماد به نفس است. برای آنکه تاثیر روانی این رنگ را بیشتر کنیم میتوانیم در کنار رنگ های خنثی استفاده کنیم ولی برای اینکه بتوان این رنگ را در ترکیب رنگ های گرم به کار برد باید رنگ خاکستری را زمینه انتخاب کرد.