مواد غذایی که افراد مبتلا به آسم باید مصرف کنند

مواد غذایی که افراد مبتلا به آسم باید مصرف کنند

افراد مبتلا به آسم - آسم

افراد مبتلا به آسم – آسم

۱- اسید چرب امگا ۳:

ماهی‌های چرب مانند خال مخالی، سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و برای بهبود علائم آسم یکی از بهترین مواد غذایی‌اند.
در سال ۱۹۹۶ مطالعه‌ای انجام شد که در آن ۵۷۴ کودک شرکت داشتند، در این مطالعه مشخص شد که خطر ابتلا به آسم برای کودکانی که ماهی چرب مصرف می‌کنند کاهش چشمگیری داشته است.
در سال ۲۰۰۹ آزمایش دیگری بر روی ۲۶۰۲ کودک استرالیایی انجام گرفت که نشان داد مصرف مواد غذایی سرشار از امگا ۳ کودکان را از علائم آسم محافظت می‌کند.
از آنجایی که آسم یک بیماری التهابی است و اسید چرب امگا ۳ برای کاهش التهاب خوب است بهترین گزینه برای افراد مبتلا به آسم مصرف گردو، بذر کتان و ماهی چرب است.
التهاب کمتر موجب کمتر شدن علائم آسم می‌شود.

۲- ویتامین D:

یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌های بدن انسان ویتامین D است و افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه هستند احتمال بیشتری وجود دارد که شخص به آسم مبتلا شود.
در سال ۲۰۱۰ مطالعه‌ای انجام شد که نشان می‌داد افرادی که علائم بیشتری از این بیماری را دارند نسبت به دیگران میزان کمتری ویتامین D دریافت می‌کنند.
بهترین راه برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید است. برای دریافت ویتامین D می‌توانید مواد غذایی همچون جگر گاو، ماهی خال مخالی، ماهی سالمون، زرده تخم مرغ و پنیر مصرف کنید.

۳- هویج:

در نشریه Journal of Allergy and Clinical Immunology مطالعه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد افراد مبتلا به آسم که هویج مصرف می‌کنند کفیت زندگی بهتری دارند و دلیل آن بتاکاروتن آنتی اکسیدان موجود در هویج است.
در مطالعه‌ای دیگر مشخص شده است کمبود بتاکاروتن علاوه بر بیشتر شدن شیوع این بیماری باعث بیشتر شدن شدت این بیماری می‌شود.
سیب زمینی شیرین، اسفناج، سبزیجات برگدار و کلم بروکلی نیز سرشار از بتاکاروتن هستند.

۴- موز:

موز سرشار از پتاسیم بوده و در سال ۲۰۰۷ مطالعه‌ای منتشر شد که نشان دهنده‌ی این بود که مصرف موز خس خس سینه کودکانی که به آسم مبتلا هستند را کاهش می‌دهد.
مطالعات دیگری نیز انجام گرفت که این موضوع را تایید می‌کرد از این رو مشخص شد کمبود پتاسیم با اختلال در عملکرد ریه کودکان مرتبط است.
آووکادو، اسفناج، کیوی، سیب زمینی شیرین، کدو بلوطی و سالمون دیگر مواد غذایی هستند که سرشار از پتاسیم‌اند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.