علت زرد شدن ناگهانی برگ گیاهان

گیاهان نیز مانند هر موجود زنده دیگری برای ادامه حیاتشان به آب نیاز دارند .اما دقت نمایید که در این کار زیاده روی ننماید .زیرا به اصطلاح گیاه را خفه میکنید.

یکی از دلایلی که موجب زرد شدن برگ گیاهان میشود همین آبیاری بیش از حد گیاه است.

وقتی به گیاهی کم آب دهید با آبیاری مجدد میتوانید از زرد شدن برگ های دیگر جلوگیری کنید اما زمانی که زردی بدلیل آبیاری بیش از حد باشد وضع فرق میکند چون در این حالت کرم در خاک به وجود میاید و هم باید ابیاری را کاهش دهید و هم کرم ها را از بین ببرید.

از بین بردن کرم ها به دو روش ممکن است :

۱ – کاهش ابیاری

۲- استفاده از سموم مخصوص آفات

روش تعویض خاک :برای این کار گیاه را به آرامی از گلدان خارج نمایید بطوریکه ریشه های گیاه تکان نخورند و هوا نگیرند.سپس آنرا درون یک لگن آب قرار دهید .ریشه ها را از خاک های قدیمی با تکان دادن تمیز نمایید.سپس گیاه را به گلدان جدید منتقل نمایید.پس از کاشت حتما گلدان را آبیاری فراوان نمایید و در زیرش تهویه مناسب قرار دهید تا آب اضافی خارج شود. سپس گیاه را چند روز در جایی که نور کم و ملایمی دارد قرار دهید و پس از این مدت آن را به شرایط و محیط عادی گیاه انتقال دهید.

دقت نمایید که در صورتی خاک گلدان را تعویض نمایید که خاک گلدان حاوی کرم باشد.در غیر اینصورت اگر به علت آبیاری بیش از حد گل هایتان زرد شده اند با کاهش آبیاری این مشکل رفع خواهد شد.